جزئیات دیدار وزیر دفاع ترکیه با سرلشکر باقری

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم ، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

وی با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند، از این رو باید دیدارهای دو جانبه و رفت و آمد بین نیروهای مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی های ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرزهای دو کشور ایجاد می‌کنند، حساس است و همواره در راستای رفع سوء تفاهمات گام برداشته است. 

جزئیات دیدار وزیر دفاع ترکیه با سرلشکر باقری

سرلشکر باقری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد. 

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز بر افزایش همکاری های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله‌ با تروریسم و همکاری های مرزی تاکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه در پایان تاکید کرد: همکاری های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده باید به نتیجه برسد.