دامداران و مرغ داران ما مشکلات زیادی در بخش تامین نهاده های دامی دارند/ضرورت ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مدیریت در زمینه توزیع و تولید نهاده های دامی بیان کرد: دولت در تامین نهاده های دامی باید جدی باشد.

وی اظهارکرد: در راستای تامین نهاده های دامی واردات باید مدنظر قرارگیرد تا ما با وفور نهاده های دامی مواجه شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: همچنین عرضه و تقاضای نهاده های دامی را باید بازار تعیین کند.

عباسپور با بیان اینکه دامداران و مرغ داران ما مشکلات زیادی در بخش تامین نهاده های دامی دارند،بیان کرد: ما در بخش دام سبک و سنگین هم مشکلات زیادی داریم که باید با مدیریت صحیحی مسئولان برطرف شود.

وی تاکید کرد: پیش تر کشاورزان نهاده ها را به صورت یارانه ای دریافت می کردند وبرایشان سودی حاصل می شد اما در حال حاضرو با توجه به آزادسازی نهاده های دامی دولت باید کاری کند که به همین تناسب قیمت تولیدات کشاورزان نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: فعالیت ها نباید به نحوی پیش رود که مرغ داران از جوجه ریزی در این بخش صرفه نظر کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولید مرغ و دام باید برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: از سویی دیگر دولت باید کاری کند تا دست دلالان که در این بخش به افزایش قیمت ها دامن می زنند، کوتاه شود.

دامداران و مرغ داران ما مشکلات زیادی در بخش تامین نهاده های دامی دارند/ضرورت ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان

وی با اشاره به شرایط خشکسالی در کشور بیان کرد:برخی کشاورزان  تعداد زیادی گله گوسفند دارند و زمستان سختی را هم  پشت سر گذاشته اند و متاسفانه مراتع و چراگاه های مناسبی هم وجود ندارد.برخی دامداران در این بخش بسیاری بسیار اذیت می شوند و با توجه به این شرایط،حتی دامشان را هم به قیمت مناسب خریداری نمی کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این بخش پیش بینی شده بود که بانکها تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان گوشت و مرغ تخصیص دهند تا این کشاورزان قدرت خرید نهاده دامی را داشته باشند تا بتوانند دامشان را حفظ کنند که باید این موضوع به درستی مدنظر قرار گیرد.