راهکار برون رفت از مشکلات از زبان رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم خمین اظهار کرد: مردم خمین راه امام را راه خودشان قرار دادند و در این راه نشانه‌های صدقی وجود دارد که از این نشانه‌ها، شهدا و جانبازان این شهرستان هستند.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در این شهرستان که بسیار اولویت دارد، مسئله اشتغال است، خانواده‌ها باید بتوانند کاری در شان خود داشته باشند، این حق مردم است و دولت در این زمینه خود را دارای وظیفه می‌داند.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید از مجموعه انرژی‌های پاک بیان کرد: کار خوبی در این زمینه آغاز شده، افزایش تولید و کار دانش‌بنیان به توسعه منطقه کمک خواهد کرد و قرار است اقداماتی از سوی دولت در زمینه امکانات از جمله زمین و تأمین گاز صورت گیرد تا مدیران مجموعه بتواند نسبت به تولید کار بسیار خوب انجام دهند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه این نوع فعالیت‌ها برای کشور تولید قدرت به همراه دارد، اظهار کرد: هر کاری تولیدی که صورت گیرد، کشور را مستقل‌تر کرده و نیاز به بیگانگان را کاهش می‌دهد، هر کاری که در راستای تولید صورت گیرد، در جهت تولید و قدرت برای کشور است.

راهکار برون رفت از مشکلات از زبان رئیس جمهور

وی ادامه داد: کشور قدرتمند مؤلفه‌های متنوعی دارد که یکی از آنها این است که کشور بتواند نیازهای مختلف از جمله نیازهای کشاورزی و صنعتی را رفع کند و در این عرصه‌ها جایگاه والایی داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خصوصی‌سازی نادرست و واگذاری به افراد نادرست کار را به جایی کشانده که کارخانه‌ها دچار تعطیلی و یا تولید کم شده‌اند، بیان کرد: اولویت دولت فعال‌سازی این واحدها است و با طرح‌های نوین اشتغال را احیا کنیم، کلنگ‌زنی‌های جدید در دستور کار دولت نیست. 

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: باید مشکلات کشاورزی و دامداری در شهرستان خمین برطرف شود، گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است، مشکل آب در خمین از جمله مسائلی است که باید به آن بپردازیم، بحث نزولات آسمانی باید همه دست به سوی آسمان دراز کنیم تا نزولات افزایش یابد، اما امکان اینکه مشکل آب کشاورزی خمین حل شود، از محورهای مورد تأکید است که حتماً پیگیری خواهد شد.

استان مرکزی، از استان‌های پرظرفیت است

وی افزود: استان مرکزی، از استان‌های پرظرفیت است، استانی است که ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها، بعضی از ظرفیت‌ها مغفول مانده است، دنبال این هستیم که زیرساخت‌های موجود در حوزه صنعت را فعال کنیم تا نگرانی‌های موجود در این بخش برطرف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اجتماع عظیم مردم خمین، گفت: از اجتماع عظیم مردم در این مکان مقدس با وجود گرمی هوا، شرمنده شدم از این همه محبت و لطف مردم خمین که برای بنده  مسئولیت آفرین است که این اجتماع  و استقبال به اعتبار امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا است، چراکه بنده جز خدمت‌گزاری برای مردم هیچ جایگاهی برای خود قائل نیستم، مهم‌ترین شان بنده این است که خدمت‌گزار مردم باشد تا مشکلات مردم روز به روز کاهش یابد.

راهکار برون‌رفت از مشکلات را نباید در دست بیگانگان دید

 رئیسی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم در کشور با وجود مشکلات، اما راهکار برای برون رفت از مشکلات وجود دارد که این راهکار را در دست بیگانگان نباید دید، چرا که در دستان توانمند مردم است، با وجود همه تحریم‌ها و تهدید، با وجود همه مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده با امکانات و ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد  در جامعه امکان برون رفت از مشکلات وجود دارد.

وی گفت: ما تابع آن امامی هستیم که با «ما می‌توانیم» آغاز کرد، تابع آن رهبری هستیم که در همه حرکت‌ها «ما می‌توانیم» را به همه ما آموخت و تابع سردار سلیمانی و شهدای بزرگواری هستیم که با وجود همه مشکلات کارهای بزرگ آفریدند.

آینده کشور را آینده‌ای روشن و درخشان می‌بینیم

رئیس جمهور با بیان اینکه عقیده و باور دولت این است که با وجود همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی این توان در کشور وجود دارد که با موفقیت از مشکلات عبور کنند، بیان داشت:  آینده کشور را آینده‌ای روشن و درخشان می‌بینیم و معتقد هستیم آینده کشور با مشکلاتی که وجود دارد، با ظرفیت مادی و معنوی وجود در کشور و با هدایت‌های مقام معظم رهبری درخشان خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: دولت در مسائل اقتصادی هر بستر اقتصادی که در آن فساد، رانتخواری و ضد وبند وجود دارد، به جای مبارزه با معلول‌ها، با علت‌ها مبارزه خواهد کرد، به دنبال این است ساختارهای فسادزا را اصلاح کند، در این راه ممکن است مشکلاتی در ابتدا رخ دهد، اما یقین داریم اصلاح این بسترهای  فسادزا  می‌تواند شرایط اقتصادی را برای فعال اقتصادی بهبود ببخشد.

 با هر امری که امور مردم را دچار وقفه کند، مبارزه می‌کنیم

وی بیان داشت: با فساد، رشوه، و هر امری که امور مردم را دچار وقفه کند، مبارزه می‌کنیم، و در این مبارزه مردم با ایستادگی در کنار دولت خواهند بود و با پشتوانه مردم این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خوبی در کشور در حال انجام است

رئیسی با بیان اینکه مهار تورم از نگرانی‌ها و برنامه‌های دولت است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خوبی در بخش‌های مختلف در کشور در حال انجام است که آثار ضدتورمی دارد و می‌تواند تورم را در جامعه کنترل کند و قطعا نتیجه‌ همکاری و همراهی مردم با دولت و مسوولان ریشه‌کنی اساسی فساد و رانت خواری است.

وی گفت: توفیق حاصل شد در جمع مردم خمین حضور یافتم، امیدواریم خدا توفیق دهد بتوانم محبت مردم را با کار و تلاش جبران کنیم.