عمویی: روحانی باید ادعای خود درباره قانون اقدام راهبردی را ثابت کند

ابوالفضل عمویی در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر اینکه کاش گرفتار مصوبه برجامی مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ برجام را احیا کنیم، اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تکلیف ادامه روند فعالیت هسته‌ای کشور را با وجود تحریم‌ها روشن کرده است.

وی بیان کرد: ما قانون اقدام راهبردی را یک قانون منطقی می‌دانیم و اظهارات رئیس جمهور سابق را فاقد وجاهت تشخیص می‌دهیم؛ علت این مسئله آن است که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۴ از سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و پیش از آن اصلاً مذاکراتی وجود نداشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه ۹۹ که بایدن رئیس جمهور آمریکا شد تا آغاز مذاکرات بین ایران و ۱+۴ حدو دو ماه طول کشید و پس از دو ماه آمریکایی‌ها اعلام کردند می‌خواهند به توافق بازگردند. پیش از فرودین ۱۴۰۰ مذاکره‌ای در جریان نبود و اگر حسن روحانی چنین ادعایی دارد، باید ادعای خود را ثابت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علت موضع‌گیری‌ های روحانی علیه قانون هسته‌ای مجلس، گفت: حسن روحانی شخصاً تمایل داشت در کارنامه خودش یک توافق را ثبت کند اما متأسفانه با ضعف در برابر تحریم‌هایی که از سوی آمریکا به صورت پیوسته علیه کشورمان اعمال می‌شد، نتوانست حقوق مردم ایران را در این توافق استیفا کند.

عمویی: روحانی باید ادعای خود درباره قانون اقدام راهبردی را ثابت کند

عمویی اظهار داشت: در شرایط فعلی هم یک خوش خیالی است که تاریخی را برای خودشان بسازند اما واقعیت‌های تاریخی به ما نشان می‌دهد که در سال ۹۹ به هیچ وجه مذاکره‌ای وجود نداشته است. مذاکرات از فروردین ۱۴۰۰ و در وبیناری که بین وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد، آغاز شد و ادعای روحانی کاملاً بلاوجه است.