سفر قریب الوقوع مسئولان کویتی به تهران

محمد ایرانی ، سفیر تهران در کویت تاکید کرد که منتظر سفر قریب الوقوع مسئولان کویتی به تهران و همچنین سفر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به کویت به منظور مشورت و رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه در سریع ترین زمان ممکن هستیم.

 

سفیر کشورمان پیش از این نیز تاکید کرد: روابط میان وزیران خارجه ایران و کویت برقرار و خوب است، علاوه بر این روابط میان دو ملت نیز تاریخی است و انتظار می رود که روابط میان دو کشور بهتر و گسترده تر هم بشود.

ایرانی گفت: حضور سفیر کویت در ایران یک فرصت بسیار خوب برای گسترش سریع روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها بوده و در راستای منافع دو کشور است. امیدواریم که این امر آغاز مبارکی باشد، ایران بیش از یک ماه است که با تعیین سفیر کویت موافقت کرده است و تهران آماده استقبال از وی به محض ورود و تقدیم استوارنامه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به زودی و احتمالا طی چند هفته آینده به منظور رایزنی و مشورت در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه عازم کویت خواهد شد.

سفر قریب الوقوع مسئولان کویتی به تهران

سفیر ایران همچنین تاکید کرد: بعد از سفر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور ایران به کویت انتظار می‌رود که برخی مسئولان کویتی بزودی به تهران سفر کنند و ایران آماده تقدیم تجارب و نتایج پژوهش های خود در زمینه طوفان های خاک و گرد و غبار به کشورهای همجوار به ویژه کویت و امضای یادداشت تفاهم در زمینه طوفان های شن و خاک با کویت است.