موضع‌گیری خصمانه «آنتونی بلینکن» علیه ایران

« آنتونی بلینکن » وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه و پس از وضع تحریم های جدید ضدایرانی از سوی وزارت خزانه داری این کشور در پیامی توئیتری با طرح ادعائی مضحک مدعی شد که واشنگتن مادامیکه تهران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره نوشت: ما تحریم هایی را علیه نهادهایی که در حال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کرده ایم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات مان برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد!

موضع‌گیری خصمانه «آنتونی بلینکن» علیه ایران

از سوی دیگر، «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز با اشاره به تحریم‌ های امروز در بیانیه‌ ای ادعا کرد: واشنگتن به پیگیری مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت دو جانبه به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند است. مادامیکه تهران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش شود، به اعمال تحریم علیه فروش غیرقانونی نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای از اعمال تحریم علیه ۶ شرکت و یک کِشتی به بهانه ارتباط با ایران خبر داده بود.

ادعای واشنگتن در خصوص تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در حالی مطرح می شود که این کشور در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام بیرون رفت.