تکالیف صریح بانکها در زمینه جهش تولید مسکن/ درباره تسهیلات مسکن برنامه ریزی شود

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره وضعیت مسکن، اظهار داشت: در قانون جهش تولید مسکن، دولت مکلف شده بود که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع تسهیلات در نظر گیرد.

وی بیان کرد: مجموعه بانک‌ها و بانک مرکزی و حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی باید برای محقق شدن قانون جهش تولید مسکن کمک کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی یکسری تسهیلات تکلیفی برای دولت گذاشته است و ممکن است دولت در حال اولویت بندی در این زمینه باشد.

وی متذکر شد: برای مثال مجلس شورای اسلامی یکسری تسهیلات مانند تسهیلات فرزندآوری، وام ازدواج، وام اشتغال، وام ودیعه مسکن و وام های مختلف را در نظر گرفت و دولت باید برنامه‌ریزی لازم را برای ارائه این تسهیلات انجام دهد و اولویت بندی کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه مسکن مجلس شورای اسلامی حتماً باید پیگیری کند تا حداکثر بتوانیم میزان ساخت مسکن را افزایش دهیم و تسهیلات لازم برای ساخت مسکن داده شود.

تکالیف صریح بانکها در زمینه جهش تولید مسکن/ درباره تسهیلات مسکن برنامه ریزی شود

محبی نجم آبادی تاکید کرد: دولت وعده داده بود که در ۴ سال، ۴ میلیون واحد مسکن ساخته شود که اگر این تسهیلات داده نشود، ساخت چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال محقق نخواهد شد. بنابراین دولت حتماً باید به این موضوع ورود کند و اعتبار لازم را تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که در سال‌های گذشته مسکن به اندازه قابل توجه ساخته نشد، حتماً باید میزان ساخت مسکن افزایش پیدا کند. زمین‌ها و اراضی زیادی برای ساخت چهار میلیون مسکن در شهرها شناسایی و منتقل می‌شود تا در فرایند تحویل و ساخت قرار گیرد.