باید از سرمایه مردم در بورس صیانت شود / اعتماد مردم به بورس در دهه اخیر از بین رفت

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره وضعیت بورس ، اظهار داشت: رفع مشکلات حوزه بورس مستلزم آن است که کل تیم اقتصادی دولت اراده لازم را برای این کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اعتماد سرمایه‌گذاران و مردم از بورس سلب شده است، گفت: بورس به محلی برای باخت تبدیل شده است و کسی اگر پول هم داشته باشد، دیگر در بورس سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و مخصوصا تیم اقتصادی دولت باید تدابیری بیاندیشند و تضمین کنند تا کسی که وارد بورس می‌شود، اگر برنده نباشد، حداقل بازنده هم نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شرکتی در بورس عرضه می‌شود، به طور مثال اگر ارزش آن شرکت هزار تومان است نباید اجازه داده شود که در سیستم ارزش آن ۱۰ هزارتومان و به صورت کذایی بالاتر نشان داده شود. این اتفاق در سال‌های گذشته افتاد و ارزش برخی از شرکت‌های بورسی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها نشان داده شد.

وی اظهار داشت: بازار بورس نباید بازیچه سیاستمدارن و مدیران برای کاسبکاری های کلان باشد و نباید دست به جیب مردم ببرند. ارزش واقعی شرکت‌های موجود در بورس باید بیان و ارائه شود.

الله‌وردی دهقانی گفت: مجموعه اتفاقاتی که در دهه اخیر در بورس رخ داد، باعث شده است که اعتماد مردم به این بازار سلب شود. اعتماد ذره ذره جمع می‌شود اما از بین بردن اعتماد در یک لحظه اتفاق می‌افتد که این اتفاق در حوزه بورس افتاده است.

نماینده مردم ورزقان با بیان اینکه  باید از سرمایه مردم در بورس صیانت شود، تاکید کرد: دولت باید مجموعه‌ای از سیاستها و برنامه‌ها را در بورس اجرایی کند.

باید از سرمایه مردم در بورس صیانت شود / اعتماد مردم به بورس در دهه اخیر از بین رفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت در بورس درست نیست و اگر خلأ قانونی دارند لازم از مسئولین بورسی لایحه به مجلس دهند و بگویند که چه تدابیری اندیشیده شود و ما در مجلس آماده هستیم که کمک کنیم آنچه نیاز است، محقق و تبدیل به قانون شود. اگر بهترین قانون وضع شود اما مجری آن را اجرا نکند، هیچ تاثیری ندارد.