بودجه ای که صرف اشتغالزایی نمی شود

حسین محمدصالحی دارانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره وضعیت تخصیص بودجه اشتغالزایی ، اظهار داشت: منابع خوبی برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده، اما متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

 

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر در اواسط تابستانیم و هنوز درگیر ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و برخی از دستگاه‌ها  تاکید دارند که هنوز بودجه امسال به آنها ابلاغ نشده است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، آنقدر پراکنده کاری وجود دارد که هر کسی در حوزه کاری خودش وظیفه اش را به دوش نمی گیرد و از انجام وظایف خود شانه خالی می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین ماه است که افراد متقاضی را به برخی از بنیادها اعلام کردیم، اما تا الان اتفاقی نیافتاده است. یک بخشی هم در حوزه کمیته امداد است که متاسفانه برخی از افراد که تحت پوشش هستند، وام را تحت عنوان اشتغال دریافت می کنند، اما در جای دیگری هزینه می‌کنند و اصلاً صرف اشتغال نمی شود.

محمدصالحی دارانی اظهار داشت: همچنین برخی از کارگاه های صنایع تبدیلی و یا تکمیلی مربوط به کشاورزی آنقدر بین بانک و جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات پاسکاری می شوند که یا آن شخص متقاضی از دریافت وام منصرف می شود، یا آنکه زمانی وام را به وی  می دهند که دیگر به دردش نمی‌خورد.

بودجه ای که صرف اشتغالزایی نمی شود

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعلل ها و موانع اداری همچنان در جای خودش باقی است و مانع ایجاد اشتغال است. امروز بیشترین عامل مهاجرت از شهرهای کوچک تر به شهرهای بزرگ و ایجاد این همه مشکلات اقتصادی، ترافیک و مشکلات خاص اجتماعی در شهرهای بزرگ فقط در اثر نبود اشتغال در شهرهای کوچک است.