ملاک مجلس در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای

مالک شریعتی نماینده اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات و سخنگوی کمیسیون انرژی در جلسه روز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به ماجرای ترور سلمان رشدی نویسنده کتاب ضد اسلامی آیات شیطانی اظهار کرد: در ماجرای سلمان رشدی مهدورالدم به فتوای امام خمینی (ره) تلاش می‌شود که آن را رسماً به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند که صحت ندارد؛ ما از کسی ترسی نداریم اما رهبری نیز قبلاً فرموده اند ما آنجا که دخالت کنیم صریحا می‌گوییم.

 

وی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ گفت: در بحث مذاکرات لغو تحریم‌ها اول از تلاش دولت محترم در خنثی‌سازی تحریم‌ها با  تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان به ویژه در حوزه انرژی تشکر می‌کنیم. همچنین تاکید می‌شود که ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت محترم از مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای ملت ایران است.

ملاک مجلس در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون های انرژی و امنیت ارزیابی شود و صحن مجلس درباره آن تصمیم بگیرد؛ این ارزیابی دقیق، جدی و منطبق بر منافع اقتصادی مردم خواهد بود نه ملاحظات سیاسی ۱+۴ و آمریکا.