کالایی که در بورس عرضه می شود بدون در نظر گرفتن قیمت دستوری باشد/ نباید بازار خودرو مملو از خودروهایی لوکس شود

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد: به طوری کلی بورس کالا مکانی برای تلاقی عرضه و تقاضا است.

وی با بیان اینکه وقتی کالایی در بورس عرضه می شود نگاه بر این است که قیمت آن کالا، قیمت کارشناسی شده ای است و مصوب شده است، بیان کرد: از سویی هم نگرانی وجود دارد که قیمت کالای عرضه شده در بورس دستوری تعیین شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما از سویی مخالف قیمت دستوری کالاها در بورس کالا هستیم بیان کرد: از سویی دیگر ما به دنبال این هستیم که کالایی با شرایط و استانداردهای خود در بورس و با قیمت مشخص ارائه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت:اگر کالایی با شرایط تعیین قیمت رقابتی و قیمتی که تولید کننده مصوب می کند در بورس عرضه شود، به نظر شرایط عرضه بهتر خواهد بود و شفافیت در این بخش اعمال خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنده موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم اما به شرطی که تعیین قیمت در این بخش به صورت دستوری اعمال نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد :می توان تناقص ها در این بخش را با تدابیری برطرف کرد یعنی کالایی که در بورس عرضه می شود بدون در نظر گرفتن قیمت دستوری باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از کالاها در بورس کالای کشورهای دنیا ارائه می شوند، بیان کرد: در این بخش دیگر دست تولید کننده باز است و می تواند خود قیمت کالا را مشخص کند آنهم در یک فضای رقابتی.

عبدالناصر درخشان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در زمینه واردات خودرو بیان کرد: به اذعان مسئولین وزرات صمت سازوکار و آئین نامه های واردات خودرو در حال تدوین و نهایی شدن است.

این نماینده مجلس بیان کرد: تلاش خواهد شد که خودروهایی که در سطح و درجه خودروهای داخلی باشد به کشور وارد شود. نباید بر اثر واردات، بازار خودرو مملو از خودروهایی لوکس شود.