همه جناح های سیاسی باید پشت توافق هسته ای احتمالی باشند

ناصر ایمانی درباره لزوم ایجاد اجماع داخلی در مورد توافق احتمالی هسته‌ای اظهار کرد: جناح های سیاسی به هر حال یک موضوعی را برای تهاجم به هم لازم دارند که توافق برجام می‌تواند یکی از آن موضوعات باشد. در مورد این توافق هم اختلاف نظر خواهیم داشت. اصلاح طلبان از این توافق ابراز شادمانی نخواهند کرد و اعلام می‌کنند، توافقی که در گذشته انجام شده بود، بهتر است. برخی جریان‌های اصولگرا هم که با اساس برجام مخالف هستند، به این توافق روی خوش نشان نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: من به ایجاد اجماع ملی که مورد انتظار است، ناامید هستم در حالیکه واقعیت این است که درباره این توافق بزرگ کشور با سایر قدرت های دنیا باید اجماع داخلی شکل بگیرد، ولو از نظر برخی جناح های سیاسی این توافق ایراد داشته باشد. من با شناختی که از جناح های سیاسی دارم، امکان ایجاد اجماع ملی را ضعیف می‌دانم درحالیکه همه جناح های سیاسی باید پشت توافق باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد:من معتقدم خیلی نباید درباره توافق هسته ای مانور تبلیغاتی داد چون قرار نیست اتفاقات خیلی جدی در حوزه اقتصادی رخ دهد، بله ممکن است تحت تاثیر عوامل روانی، تغییراتی ایجاد شود، ولی نباید از توافق هسته ای توقع زیاد ایجاد کرد و منتظر بود تا تورم به نصف کاهش یابد. البته نمی‌گویم توافق تاثیری بر کاهش مشکلات اقتصادی ندارد، ولی معتقدم که ریشه مشکلات اقتصادی در داخل کشور است.

 

همه جناح های سیاسی باید پشت توافق هسته ای احتمالی باشند