تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس رأی نمی‌آورد

علی اصغر خانی درباره تفکیک وزارت صمت ، اظهار داشت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی باید حساب‌شده و سازوکار آن کاملاً آماده شود.

وی بیان کرد: تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها یکسری تبعات منفی در کشور دارد و ما نباید فقط محاسن این کار را ببینیم و باید عیوب آن هم در نظر گرفته شود. باید عیب‌های آن را هم برطرف کنیم و یک راهکار دقیق برای این کار پیدا کنیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند سال پیش وزارت بازرگانی تفکیک بود و آن را ادغام کردیم و دوباره بحث تفکیک آن مطرح است، از این رورو باید حتماً کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

خانی ادامه داد: البته دولتمردان می‌گویند که این بار اقدامات کارشناسی، چکش‌کاری و بحث و تبادل نظر زیادی کردیم، اما بنده چنین چیزی را نمی‌بینم و فکر نمی‌کنم این موضوع پخته شده باشد.

وی تاکید کرد: اگر لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی با این شرایط به صحن مجلس بیاید، رأی نمی‌آورد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به صورت شفاهی گفته است که لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه می‌دهد، اما هنوز هیچ اقدامی نکرده است. رئیس جمهور گفته است که ما این کار را انجام می‌دهیم، اما هنوز خبری از لایحه تفکیک وزارت صمت نیست.

تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس رأی نمی‌آورد

خانی گفت: اگر دولت در بررسی موضوع تفکیک وزارت صمت کار دقیق، تخصصی، قوی و کارشناسی نکند و همه ابعاد آن را در نظر نگیرد، قطعاً لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی زمین می‌خورد. البته اگر این موضوع در مجلس رأی بیاورد که با وضعیت فعلی بنده بعید می‌دانم، کار در اجرا مشکل خواهد شد.