کارت به کارت راه کار جدید برخی از صنوف برای فرار مالیاتی/ خروجی و ورودی حساب اشخاص هم باید مورد بررسی قرار گیرد

​محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به استفاده از کارت به کارت بجای دستگاه پوز برای فرار مالیاتی درراستای دریافت خدمات برخی از پزشکان، بیان کرد: مجلس به این موضوع ورود کرده و تاکنون هم مذاکراتی در این رابطه با وزیر اقتصاد انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: براساس انجام این مذاکرات مقررشده هم دستگاه های پوز بیشتری فعال شده و هم حساب ها در صورت انتقال پول، مورد رصد قرار گیرد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته در این بخش نکته ای وجود دارد و باید دانست هر تراکنشی مبنای درآمد حساب نیست و وزارت اقتصاد هم باید به این موضوع توجه داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: برخی از تراکنش ها مربوط به گردش های مالی است که بین افراد صورت می پذیرد و به معنای تبادل تجاری و اقتصادی نیست و سودی ما به ازای آن تبادل اقتصادی وجود ندارد.

عضو هئیت رئیسه مجلس تاکید کرد:درباره ارائه خدمات پزشکان و سایر فروشندگان قرار بر این شده تا سامانه های مالیاتی به نحوی به روز رسانی شوند که تمام تراکنش ها به ویژه تراکنش های حساب ها مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بالاخره اگرحساب‌ها کنترل شود و در سامانه های مالیاتی نمایش داده شود، تبادلات هر حسابی مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبادلات اقتصادی هر حساب بانکی تقریبا مشخص است،گفت: وقتی در طول روز مقدار زیادی پول به حساب شخصی واریز می شود معلوم است که آن فرد مشغول مبادلات و فعالیت های اقتصادی است که باید این موضوع از نظر دور نماند.

کارت به کارت راه کار جدید برخی از صنوف برای فرار مالیاتی/ خروجی و ورودی حساب اشخاص هم باید مورد بررسی قرار گیرد

این نماینده مجلس ادامه داد: وزارت اقتصاد قول داده تا سامانه های مالیاتی که می تواند این موارد را مورد رصد و کنترل قرار دهد، به روز کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس بیان کرد: در حال حاضر تنها فعالیت پوزها مدنظر سازمان مالیاتی است اما خروجی و ورودی حساب اشخاص هم باید مورد بررسی قرار گیرد تا این نقایص هم برطرف شود چراکه برخی برای فرار از مالیات مردم را وادار به کارت به کارت برای ارائه خدمات می کنند که این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.