جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تصمیم‌گیرانِ برجام

عباس مقتدایی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا ، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر امروز جلسه رایزنی با مجموعه تصمیم گیر برای هم فکری و تبادل نظر در خصوص مذاکرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا خواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: متنی که اکنون پیش نویس آن مطرح است به طور رسمی در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفته و رایزنی‌ها برای آنکه مفاد آن به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد، همچنان ادامه دارد.

مقتدایی تصریح کرد: تصمیم سیاسی آمریکا باید اتخاذ شود، زیرا در آن تصمیم ما می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا آن‌ها بر نادیده گرفتن منافع ملت ایران اصرار دارند یا از رویکرد و اقدامات قبلی کوتاه آمدند؟ آنچه که اکنون در جریان است، تامین کننده منافع ملت ایران نیست و تا وقتی که اطمینان خاطر پیدا نکنیم، رضایت لازم را نخواهیم داد لذا کسی توقع نداشته باشد که قبل از تامین منافع ملت ایران، چیزی مورد توافق قرار گیرد.

وی یادآور شد: ما شرط تامین منافع ملت ایران را به عنوان واقعیت اساسی مورد توجه قرار داده‌ایم و با تصمیم گیرندگان کشور بر این موضوع اتفاق نظر داریم و مذاکره کنندگان هم این پیام را داده‌اند، اصل تامین منافع ملت ایران است.

مقتدایی در ادامه اظهار کرد: همه تصمیمات مجلس و کمیسیون امنیت ملی موکول به رایزنی‌های در حال انجام است البته در کشور بر اینکه منافع ملت باید تامین شود اتفاق نظر داریم، الان وحدت نظر و همکاری در کشور برای به نتیجه رساندن مذاکرات و آنچه به نفع ملت است در بالاترین سطح وجود دارد، ریاست جمهوری و مجلس نیز به عنوان اصلی‌ترین ارکانی که این موضوع را مدنظر دارند، پیگیر هستند و هر تصمیم باید در یک فرایند تجمیعی باید صورت گیرد.

جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تصمیم‌گیرانِ برجام

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای عالی امنیت ملی به عنوان مقام صلاحیت دار مورد حمایت ماست، اما همه باید در یک فرایند تعاملی شکل گیرد.