گام های روبه جلوی مذاکرات هسته ای/مذاکرات پایان یافته نیست

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره سرانجام مذاکرات ایران و گروه 1+4 گفت: روند مذاکرات هسته ای گام های روبه جلویی برداشته است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در وین مذاکراتی صورت پذیرفت،بیان کرد: در جریان این مذاکرات پیشنهادهای جدیدی به جمهوری اسلامی ایران ارائه داده شده است و بعد از بررسی های اولیه شاهد این بودیم که روز گذشته پاسخ اولیه آن به طرف مقابل ارسال شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: از جهتی مجلس شورای اسلامی نسبت به انجام مذاکرات هسته ای حساسیت بالایی دارد.

وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم های و تصویب آن در مجلس بیان کرد: این قانون در مجلس یازدهم به تصویب رسید و در واقع نقشه راه مجلس را در مواجه با موضوعات هسته ای نشان می دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این چارچوب امروز بنا است که دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده در یک جلسه غیر علنی توضیحاتی درباره روند مذاکرات به نمایندگان ملت ارائه کنند.

عمویی با اشاره به جلسه عصر دیروز نمایندگان با دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در این جلسه نمایندگان گزارشی را درباره روند کار دریافت کردند. با این حال به نظر می رسد جلسه امروز چارچوب های کلی را به ما نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: البته باید گفت که موضوع مذاکرات پایان یافته نیست و هنوز بحث و گفت و گو در حال حال انجام است.

گام های روبه جلوی مذاکرات هسته ای/مذاکرات پایان یافته نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس ادامه داد: نمایندگان در جلسه عصر روز گذشته تاکید داشتند که قانون اقدام راهبردی را نقشه راه خود می دانند لذا ماده 7 این قانون تاکید دارد در صورتی که طرف مقابل تحریمی را علیه ایران لغو کنند،دولت باید گزارش این لغو تحریم را به مجلس ارائه کند و مجلس در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: به همین جهت ارتباط مستمری بین مجلس و تیم مذاکره کننده برقراراست. نهایتا در صورت یک توافق یک گزارش کتبی به مجلس ارائه خواهد شد.