واردات؛ رهیافتی برای ایجاد رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی/ استارت خودروهای 20 هزار دلاری

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود درباره تصویب واردات خودرو بیان کرد: به طور منطقی بازار خودروی ما از سال 97 با توجه به محدودیت های ارزی روی واردات خودرو بسته شده است.

وی بیان کرد: همواره واردات خودرو این امکان را ایجاد می کند که  یک رقابتی بین خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی شکل گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طرفی دیگر بخشی از تقاضای خودرو به خودروهایی اختصاص دارد که در داخل تولید نمی شود و باید امکان واردات این خودروها به کشور وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما این امکان را در قانون فوق پیش بینی کردیم منتها طی بررسی ها و گزارش هایی که دولت به ما ارائه داده،  دولتمردان دغدغه هایی درباره بار ارزی واردات داشتند تا بتوانند ارز مورد نیاز را تامین کنند. از این رو براساس اطلاع مسئولین، بانک مرکزی یک سقف منابع یک میلیارد دلاری را برای سال جاری تعیین کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تایکد کرد: همچنین تعداد خودروها و سقف ارزش آنها هم مشخص شده است . مسئولین 20هزار دلار را برای خرید هر خودرو مشخص کرده اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: تاکیدی که وجود داشته و ما هم بر این تاکیدات اعتقاد داریم، بر این اساس است که خودروهایی به کشور وارد شود که برای اقشار  متوسط جامعه قابل استفاده باشد.

واردات؛ رهیافتی برای ایجاد رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی/ استارت خودروهای 20 هزار دلاری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه ما منابع عظیم ارزی را به خودروهای لوکس و تجملاتی اختصاص دهیم یعنی با بار ارزی بالا، خودرویی با رقم 70 الی 80 هزار دلار وارد کشور کنیم،حتما این رویکرد صرفا محلی برای جولان ثروتمندان و افراد مرفه خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر این نوع خودروها امکان رقابت با خودروهای داخلی و برخی خودروهای وارداتی را ندارند چراکه خودروی پورشه و پرادو با تولید داخلی ما مطابقت ندارد.