ایجاد یک وزارتخانه جدید بار مالی زیادی دارد

محمد سرگزی درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی ، اظهار داشت: معمولاً درباره این موضوع در ادوار مختلف تصمیمی را می‌گیریم و یک روز تصمیم می‌گیریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت را ادغام کنیم و یک روز هم تصمیم می‌گیریم که این بخش‌ها از هم تفکیک شوند.

وی بیان کرد: زمانی که وزارتخانه‌ای ادغام می‌شود، استدلال طرفداران ادغام این است که به واسطه ارتباطی که بین این بخش‌ها وجود دارد، بهتر است یک ساختار واحد برای مدیریت واحد و تصمیم‌گیری بهتر ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی هم که وزارتخانه‌ای تفکیک می‌شود، استدلال طرفداران تفکیک این است که فلان وزارتخانه بسیار عریض و طویل شده است، امکان مدیریت آن وجود ندارد و باید تفکیک شود.

سرگزی ادامه داد: بنده معتقدم که نه استدلال طرفداران وحدت و ادغام وزارتخانه‌ها از مبانی محکمی برخوردار است و نه استدلال طرفداران تفکیک. ما باید درباره این مسئله مهم ادله کافی و متقن داشته باشیم و سپس اقدام به تغییر ساختار یک وزارتخانه کنیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی مشکلات متعددی داریم، ایجاد یک وزارتخانه جدید قطعاً بار مالی مضاعفی را ایجاد می‌کند.

ایجاد یک وزارتخانه جدید بار مالی زیادی دارد

وی با اشاره به زمان‌بر بودن تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: از سوی دیگر تا تشکیلات وزارت بازرگانی مستقر و مدیران آن در نقاط مختلف کشور مشخص شوند، حداقل دو سال طول می‌کشد، عمر دولت تمام می‌شود و این کار مشکلی را هم حل نخواهد کرد.