نگرانی شدید تل آویو از امضا شدن توافق هسته‌ای

ارزیابی‌ها درباره نزدیک بودن امضای توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۴+۱ میزان نگرانی رژیم صهیونیستی را افزایش داده و نشانه‌های تنش گسترده با دولت آمریکا را به همراه داشت. این تنش‌ها به جایی رسید که از زبان تند بین دو طرف استفاده شد و تل‌آویو برای جلوگیری از شرایط بدتری که در آینده دیده می‌شود، یا دستکم برای کاستن از زیان و ضرر به اقدامات ناامیدکننده روی آورد.

براساس گزارش المیادین لون بن دیوید، کارشناس مسائل نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «در ظاهر این توافق رویایی است، اما در واقع کابوسی برای ماست. بر اساس همه نشانه‌ها، امکان امضای این توافق در هفته‌های قریب الوقوع وجود دارد. در اسرائیل از تاریخ خاصی سخن نمی‌گویند، اما شرایط به گونه‌ای است که احساس می‌شود در مرحله پایانی پیش از بازگشت به توافق هسته‌ای بسیار بد با ایران قرار گرفتیم.»

به رغم اینکه شرایط در رژیم صهیونیستی به منزله نبرد ناامیدکننده و شرایط پیش از وقوع فاجعه است و همچنین به رغم اینکه گزارش‌های متعدد و اخباری درباره نزدیک شدن قطار مذاکرات هسته‌ای به ایستگاه پایانی درز کرده است، تل‌آویو از حرکت نایستاده و آرام نشده است.

نگرانی شدید تل آویو از امضا شدن توافق هسته‌ای

گیلی کوهن، خبرنگار امور سیاسی کانال کان رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: «نوعی نگرانی از احتمال اقدام آمریکا در ارائه امتیاز‌های بیشتر به ایران وجود دارد. به همین سبب رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل به آمریکا سفر می‌کند تا برای تاثیرگذاری بر واشنگتن تلاش کند. اما سوال واقعی این است که آیا امکان به شکست کشاندن توافق وجود دارد؟ این چیزی است که اسرائیل به دنبال آن است. این اطمینان وجود ندارد که چنین چیزی اتفاق بیافتد.»

 به گفته کارشناسان، آنچه شرایط دشوار رژیم صهیونیستی را دشوارتر می‌کند، توقع امضای توافق بد در زمان بد یعنی پیش از برگزاری انتخابات این رژیم است که زمان برگزاری آن نزدیک شده و تبلیغات انتخاباتی افزایش یافته است. از نگاه این کارشناسان، چنین موضوع سرنوشت سازی می‌تواند به جریانی برای کشمکش‌های داخلی و عاملی برای بنیامین نتانیاهو، رئیس معارضان تبدیل شود که رقبایش را به شکست سخت متهم کند و آن‌ها را مسئول پیامد‌های موجودیتی بسیار خطرناک برای رژیم صهیونیستی بداند.