ضعف بزرگ در اجرایی شدن تسهیلات اشتغالزایی

حجت السلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود از تخصیص بودجه اشتغالزایی تاکید کرد: هنوز برخی از اقدامات در راستای تخصیص بودجه اشتغالزایی روی کاغذ مانده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی تاکنون پرداخت نشده است،بیان کرد: این مسئله به خودی خود یکی از ضعف های موجود در پرداختن به بودجه سال ۱۴۰۱ است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متاسفانه تسهیلات اشتغالزایی تاکنون تبدیل به پول نشده است تا واحدهای اشتغالزایی به رونق برسند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید به سرعت منابع اختصاص یافته به اشتغالزایی را اجرایی و به بانکها تکلیف لازم را ابلاغ کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد:متاسفانه خیلی اوقات بودجه اشتغالزایی صرف هزینه های جاری کشور نمی شود و مشکل این است که این بودجه اصلا محقق نمی شود.

حسینی کیا در ادامه با اشاره به هجمه بانکها درزمینه بررسی طرح اصلاح ساختار نظام بانکی در مجلس بیان کرد: این هجمه ها بیشتر از سوی بانک های خصوصی مطرح می شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: بانک ها خصوصی به تعبیر دوستان ما در مجلس ام المصائب و قانون گریزترین شبکه های اقتصادی هستند لذا طبیعی است وقتی چارچوبی تببین شده و دست و پای این بانکها را ببندد، این بانکها با آن مخالفت کنند.

ضعف بزرگ در اجرایی شدن تسهیلات اشتغالزایی

وی بیان کرد:اصلاح ساختار بانکی، بانکها را شفاف و نظام مند خواهد کرد و قانون گریزی را از بین می برد بنابراین تلاش بر این است که انشالله این قانون مصوب شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح اصلاح ساختار بانکی به جهش تولید در کشور کمک خواهد کرد. متاسفانه برخی از بانکها منابع بانکی را جمع آوری کرده و اقدام به بنگاه داری می کنند لذا برای این بخش براساس این طرح سیاست گذاری خواهد شد.