آخرین وضعیت ساماندهی مرزها برای «اربعین حسینی»

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز در ارزیابی خود پیرو نظارت بر انجام سفرها در قالب اربعین حسینی بیان کرد: اقدام خوبی در ماه گذشته در زمینه سفر زائرین به کربلا برای انجام مراسم اربعین در مجلس صورت گرفت.

 

وی تاکید کرد:از این رو و در راستای این مراسم بزرگ هم مجلس و هم فراکسیون مرزنشینان و هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این موضوع ورود پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد:در جلساتی که در این رابطه صورت گرفت اخرین وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.همچنین استانداران سه استان کرمانشاه ، ایلام و خوزستان برای بررسی این موضوع به مجلس دعوت شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سایر دستگاه ها هم در این جلسات حضور پیدا کردند، بیان کرد: حتی سرکنسولگری ایران در عراق در این جلسات حضور داشتند.بنابراین آخرین وضعیت هم در داخل عراق و هم در داخل ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وزرات کشور و سایر دستگاه های مختلف برای انجام این رویداد بزرگ 17 کمیته تشکیل داده اند،بیان کرد: در مجموع برای ساماندهی مرزها جهت سفر به عراق کارهای خوبی انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: براساس گزارش های استان های مرزی، قرار بر این شده تا تسهیلات خوبی به زائرین ارائه شود تا مشکلات سالهای گذشته مجددا تکرار نشود.

آخرین وضعیت ساماندهی مرزها برای «اربعین حسینی»

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین قرار است برای جمع بندی نهایی برگزاری مراسم اربعین حسینی چند روز آینده،جلسه دیگری داشته باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه درباره تشکیل وزارت بازرگانی  در کشور گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در کشور اقدام سختی است.

وی بیان کرد: ما باید بررسی لازم را در این راستا داشته باشیم تا هزینه های سنگینی را در این زمینه متوجه دولت نکنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید بار مشکلات اقتصادی مردم را کمتر کنیم،بیان کرد: به هر حال تفکیک وزارت صمت حداقل شش ماه از عمرکاری این وزارتخانه ها کم می کند. در این شرایط به نظر این اقدام کار سختی است و بار مالی دارد.