مجلس به حل مشکلات لرستان در برنامه هفتم توسعه توجه جدی دارد

محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز، دوم شهریور در بدو ورود به استان لرستان در جریان دومین نظارت ستادی خود، اظهار کرد: براساس برنامه‌های نظارتی ستادی که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شده و با اولویت استان‌هایی که محروم‌تر هستند، در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا به برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات این استان‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: استان لرستان در همه شاخص‌ها از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است و در حال حاضر در کشور یکی از چالش‌ها موضوع آب است، اما این استان سومین استان در حوزه ظرفیت‌های بارندگی بوده و در حوزه کشاورزی نیز ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی دارد.

مجلس به حل مشکلات لرستان در برنامه هفتم توسعه توجه جدی دارد

قالیباف افزود: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های توسعه‌ای در این استان بی‌نظیر است، بیش از یک دهه است که با موضوعات این استان و مردم لرستان آشنا هستم.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه این استان مورد توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه طی شش ماه آینده تدوین می‌شود و به همین دلیل نظارت ستادی از این استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند و این موضوع احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه امیدوارم این سفر فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و بالقوه و در دسترس است، بالفعل کنیم تا مسائل مردم نجیب این استان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مردم لرستان نجیب هستند و در خطه زاگرس با فرهنگ‌ترین تمدن‌ها را داشته‌ایم و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز نقش بی‌نظیری را داشته‌اند.