امیرعبداللهیان: از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) پس از گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحددر صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز به ابتکار آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل با ایشان به صورت تلفنی گفتگو کردم.

وی افزود: در این گفتگوی تلفنی به برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و جهانی از جمله کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و آخرین وضعیت  روند مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداخته شد. 

وزیر خارجه اضافه کرد: در ‌پاسخ به تاکید آقای گوترش مبنی بر ضرروت اجماع در نشست ان.پی.تی صراحتا به ایشان گفتم: رئیس کنفرانس اخیر ان.پی.تی با نادیده گرفتن مصوبات کنفرانس‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ بخصوص در مورد منطقه غرب آسیا که همیشه خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به ان.پی.تی بود، تمام دستاوردهای کنفرانس‌های قبلی را کنار گذاشته و قطعا این موضوع برای ما قابل قبول نخواهد بود! مقرر شد آقای گوترش این موضوع را مورد توجه و بررسی قرار بدهد.

 امیرعبداللهیان: از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: آقای گوترش در این گفت‌وگو روند توافق رفع تحریم‌ها را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه رضایتبخش منتهی شود، ضمن تشکر از تلاش‌های سازنده دبیر کل به ایشان گفتم: آمریکا روز گذشته به پیشنهادات پاسخ داده است و اکنون ما در حال بررسی این پاسخ هستیم، در اینکه ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم شکی نیست، اما از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد… امروز وقت آن است تمامی طرف‌ها اراده خودشان را در عمل اثبات کنند.