اززمان دولت هاشمی اشرافیگری میان مسئولین آغازشد

به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاین، مقام معظم رهبری در سالروز رحلت بیان گذار انقلاب فرمودند "در راه پيشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتى ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافيگرى ممنوع است؛ لذتجوئى ممنوع است؛ به فكر جمع كردن زخارف دنيا افتادن، براى مسئولين ممنوع است.

با این ممنوعیتهاست که میتوانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزى که ملت ایران به قله برسد، دشمنى‌ها تمام خواهد شد.

آن روزى که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌هاى خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید. ما تا آن روز فاصله داریم. حرکت را باید بى‌وقفه ادامه دهیم

من به جوانها، به مسئولین، به دانشجویان، به علماى بزرگوار، به کسانى که توانائى سخن گفتن با مردم دارند، به کسانى که تأثیرگذارى بر روى اذهان مردم دارند، عرض میکنم: ما بایستى این حرکت به سمت پیشرفت را بى‌وقفه ادامه دهیم؛ هم در زمینه‌ى سیاست، هم در زمینه‌ى علم و فناورى، هم بخصوص در زمینه‌ى اخلاق و معنویت. خودمان را تهذیب کنیم، خودمان را اصلاح کنیم، عیوب خودمان را بشناسیم و درصدد رفع آن عیوب بربیائیم. اگر این کار را بکنیم، این موانعى که دشمنان ما بر سر راه ما ایجاد میکنند، اثر نخواهد گذاشت "


سید کمال الدین سجادی، دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین با بیان اینکه اشرافی گری مانع پیشرفت کشور است، گفت: اشرافی گری با اسلام ناب محمدی در تضاد است بویژه که سیره و روش بزرگان اسلام به گونه ای بود که خودشان کمترین بهره را از زندگی می بردند و بیشترین خدمت را می کردند. مسئولان ومدیران جمهوری اسلامی باید خدمت گذار باشند نه آنکه زندگی اشرافی داشته باشند.

وی با اشاره به آفتهای اشرافی گری در زندگی مسئولین تصریح کرد: زندگی اشرافی آفت هایی دارد و در این زندگی هرچه افراد پیش بروند زیاده خواهیشان افزایش می یابد بنابراین فاصله مسئولان با مردم افزایش می یابد. اشرافی گری موجب می شود فاصله طبقاتی زیادی میان مدیران و مسئولان با مردم ایجاد شود و خصلت هایی خاصی در آنها ایجاد می گردد که فاصله شان با مردم افزایش می یابد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان یاد آور شد: مسئولینی که وارد زندگی اشرافی گری می شوند آنگونه که باید به مردم خدمت بدهند دل به کار نمی دهند. اشرافی گری باعثتنبلی و تن آسایی می شود و مسئولان رنج خدمت را به خودشان نمی دهند که در جهت پیشرفت، توسعه و عدالت کشور و جهت خدمت رسانی به مردم کار کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: کسانیکه زندگی اشرافی گری دارند درد مردم و محرومان را درک و حس نمی کنند و نمی توانند برای آنها کاری انجام دهند. بنابراین این موضوع یکی از مهمترین مسایل برای رشد پیشرفت کشور است و درواقع برآورده کردن نیازهای اساسی و اصیل مردم و در یک کلمه خدمت به مردم کشور است.

وی با بیان اینکه اشرافی گری در میان مسئولان در دوره اصلاحات به اوج خود رسید، گفت: اشرافی گری در دوره پس از جنگ در میان مسئولین رواج پیدا کرد. برخی از مسئولین شعار توسعه و رفاه را دادند و در همان زمان برخی از افراد به سمت زندگی مجلل گرایش پیدا کردند و این روحیه در اقشار مردم نیز دیده شد که می خواشتند پس از جنگ به سمت زندگی آن چنانی بروند. از زمان دولت آقای هاشمی اشرافی گری در میان مسئولین شروع شد اما در دولت اصلاحات به اوج خود رسید و برخی از مسئولین دچار اشرافی گری شدند.