فاز تازه اقدامات مجلس برای تولید مسکن در کشور/ تفکیک وزارت راه و شهرسازی کلید خورد

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری به دولتمردان در زمینه مشکلات در بخش مسکن بیان کرد: انتقادات مقام معظم رهبری در زمینه مشکلات تولید مسکن در کشور به حق بود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که همه ملزومات ساخت مسکن در کشور را داریم و به راحتی می توانیم این کار را انجام دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما قوانین لازم در زمینه تولید مسکن را داریم بیان کرد: ما 500 هزار مهندس عمران و مصالح لازم را هم داریم و در این بخش خودکفا هستیم منتها یک آشفتگی در تولید مسکن وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای دولت خیلی به تولید مسکن در کشور اعتقادی ندارند، یعنی همراهی لازم را با این موضوع نمی کنند و با این حال شخص آقای رئیس جمهور در این زمینه مصمم بوده و پای کار است و اما برخی اعضا همراهی لازم را ندارند.

رضایی کوچی با اشاره به عدم همکاری بانکها در تولید مسکن در کشور بیان کرد: نقش بانکها در تولید مسکن بسیار کمرنگ است و دستگاه های اجرایی زمین های متعلق به دولت را واگذار نمی کنند ازاین رو ما به سمت زمین های حاشیه شهرها رفته ایم که هزینه تمام شده آنها بالا است چراکه این زمین ها آب و برق ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ایراداتی هم در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد لذا این وزارتخانه به جای اینکه نقش سیاست گذار و تسهیل کننده امور را داشته باشد نقش پیمانکاری به خود گرفته است و جای انبوه سازان و پیمانکاران در این بخش خالی است چراکه این بخش ها باید بیایند و در بخش مسکن فعالیت کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو وقتی ما دیدیدم که در این بخش آشفتگی وجود دارد طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی دادیم و بعد از تعطیلات مجلس هم این طرح اعلام وصول می شود.

فاز تازه اقدامات مجلس برای تولید مسکن در کشور/ تفکیک وزارت راه و شهرسازی کلید خورد

این نماینده مجلس بیان کرد: همچین شخص رئیس جمهور ، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز با این طرح موافق هستند.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم موضوع مسکن زیر سایه حوزه حمل و نقل گم شده است و توجه این وزارتخانه بیشتر معطوف به حوزه حمل و نقل است.