طرف های غربی عقلانیت به خرج دهند/ خط قرمز ما نادیده گرفتن منافع ملت ایران است

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود از جریان مذاکرات ایران و گروه1+4 گفت: ما به دنبال تامین منافع ملت ایران در جریان مذاکرات ایران و گروه 1+4 هستیم.

وی تاکید کرد: اگر انشالله امور مربوط به توافق به درستی پیش رود و طرف مقابل ما تصمیم سیاسی خود را اخذ و از بدعهدی خود کوتاه بیاید و پیمان شکنی خود را کنار بگذارد و قبول کند که منافع اقتصادی و سایر منافعی که قرار بوده از برجام برای ایران حاصل شود،به وجود بیاید، حتما روندها به شکل جدی تر دنبال خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: با این حال اگر طرف مقابل ما همچنان بخواهد تامین منافع ملی ما را در جریان این مذاکرات نادیده بیگیرد و فقط به منافع خود بیاندیشد،طبیعی است که خط قرمز ما تامین انچیزی است که به نفع ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ما چند موضوع اصلی و اساسی را در جریان این مذاکرات پیگیری می کنیم،بیان کرد: یکی از این موضوعات مسئله تضامین اجرای برجام است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طرف مقابل ما به جهت پیشینه بسیارمنفی که دارد در حال حاضر باید تضمین دهند که به معاهدات بین المللی و حرف های خود پایبندی کامل دارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرف های غربی نامه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده اند و دیدگاه های ایران در این نامه مطرح شده است،گفت:ما منتظریم تا طرف مقابل ما آن عقلانیت و آن اعتمادسازی که باید انجام بدهد را، انجام دهد.

طرف های غربی عقلانیت به خرج دهند/ خط قرمز ما نادیده گرفتن منافع ملت ایران است

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در کنار ارائه تضامین، ماخواستار راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل نیز هستیم؛لذا در این جهت هم تلاش می کنیم تا بتوانیم راستی آزمایی لازم را داشته و تضامین لازم را از طرف مقابل اخذ کنیم و براساس آن اگر منافع ملت تامین شود، توافقی انجام دهیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر منافع ملت ایران در این توافق تضمین نشود و ما یقین نکنیم که این توافق منافعی دارد قاعدتا این خط قرمز را باید نگه داریم.