مناطق دوردست تا چادر عشایر؛ مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور / تاثیر حضور میدانی برای کاهش بروکراسی اداری

فاطمه سلوکی - سفرهای استانی رئیس جمهور بار دیگر امید را در دل مردم زنده کرد تا مشکلات آنها رفع شود. رئیسی در سفرهای خود به 30 استان رفت تا از نزدیک پای درد و دل مردم نشسته و از نزدیک مشکلات آنها را ببیند.

این سفرها مطمئنا دستاورد خوبی برای دولت سیزدهم است و تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری مدیران اجرایی دارد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با افکارنیوز، درباره انجام بیش از 30 سفر استانی رئیس جمهور و تاثیر آن در رفع مشکلات استان های کشور بیان کرد: به طور کلی بازدید مسئولین  دولتی و مسئولین عالی کشور از مناطق و استان های کشور  امری پسندیده بوده و دولت هم در یک سال ابتدای کار خود در این بخش پیشگام بوده است.

وی ادامه داد:حتما در پی بازدید مسئولین از مناطق دوردست و حتی عشایر نشین مشکلات بسیاری از مناطق کشور شنیده شده و برای رفع آن چاره اندیشی خواهد شد و ما در سفر رئیس جمهور به استان های کشور شاهد این رویکرد بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع بسیاری از مشکلات را باید با حضور در میدان مورد رصد قرار داد چراکه از این طریق می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف و راهکاری برای آن ارائه و بروکراسی اداری را کم کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این بازدیدهای میدانی می تواند در پرداختن به بحث سیاست های کلان کشور موثر باشد.

این نماینده مجلس گفت: البته نتایج این بازدیدهای میدانی را نمی توان در ظرف یک سال مشاهده کرد و نتایج منوط به اعتباراتی است که در این سفرها به استان ها اختصاص داده می شود.

مناطق دوردست تا چادر عشایر؛ مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور / تاثری حضور میدانی برای کاهش بروکراسی اداری

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال  بیش از 30 سفر رئیس جمهور به استان های کشور حائز اهیمت بوده و حتما این سفرها راهگشا است و می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادی به رئیس جمهور پیرو ارزیابی از نقاط ضعف و قوت این سفرها بیان کرد: در حال حاضر عجله ای برای دور دوم سفرها وجود ندارد و به اعتقاد بنده خوب است که تیم دولت بررسی روی این سفرها داشته باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: حتما باید تصمیمات اتخاذ شده در قالب این سفرها بررسی شده و آرام آرام به سمت عملیاتی شدن پیش بروند.