به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در آستانه ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهيد مصطفي چمران، در جمع كاركنان وزارت دفاع گفت: سامانه سلاح ضدزره جديد ساخت صنايع هوافضاي وزارت دفاع را به نام "دهلاويه" ـ محل شهادت شهيد چمران ـ نامگذاري كرديم و انشاءالله در آيندهاي نزديك خط توليد اين سامانه جديد افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از شهید چمران به عنوان چشم بیدار ملت ایران در روزهای آغازین نبرد و لحظه‌های سخت آتش و خون و الگویی تمام عیار در عرصه‌های علمی و ارزشی یادکرد و گفت: خون شهید چمران و همرزمانش که در خرداد سال ۶۰ به زمین گرم و تفتیده دهلاویه ریخته شد، به‌سان چشمه جوشانی، منشأ تحولات بزرگ و زمینه‌ساز فتوحات درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس شد.

وزیر دفاع در بخشی دیگر از سخنان خود با تشریح ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران یادآور شد: شهید چمران چله‌نشین وادی عشق و عرفان و چهره پرفروغی بود که با تعهد و تخصص، علم و ایمان، هنرمندانه به دور از هیاهوهای سیاسی خالصانه در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشت.

وحیدی، شهید چمران را به چلچراغی تشبیه کرد که در پرتو نور آن، رزمندگان اسلام در ایران، لبنان و فلسطین نور و روشنایی و امید می‌گرفتند و سپس اظهار کرد: مقاومت اسلامی هدفمند و سازمان‌یافته‌ و موج بیداری اسلامی مرهون مجاهدت و جانفشانی مردان بزرگی همچون شهید چمران است که چرخه این حرکت عظیم را تحت زعامت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به حرکت در‌آوردند.

وی با اشاره به خدمات شهید چمران در دوره کوتاهی که تصدی وزارت دفاع را برعهده داشت، گفت: شهید چمران با چابکی مثال‌زدنی، ذهن خلاق، هنر والا، روحیه خط‌ شکنی و بسیجی، پایه‌های صنعت دفاعی بومی جمهوری اسلامی ایران را پی‌ریزی کرد و امروز فرزندان معنوی شهید چمران در وزارت دفاع با الهام از روح بلند آن شهید بزرگ و دانشمند فرزانه و مبتکر، صنعت بومی دفاعی کشور را به‌عنوان صنعتی پیشرو در خدمت دفاع، امنیت، اقتدار و توسعه همه‌جانبه کشور تثبیت کرده‌اند.

وزير دفاع در پايان تاكيد كرد: امروز ملتهاي منطقه قدردان و رهرو راه اين شهيد بزرگ و همه شهيداني هستند كه براي عزت و سربلندي اسلام عزيز و رهايي از سلطه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا خون خود را نثار كردند. محل شهادت شهيد چمران در منطقه دهلاويه، يكي از اولين مناطقي است كه رزمندگان اسلام به شكار تانكهاي متجاوز رژيم صدام رفتند.