تفکیک یا ادامه تکلیف ؛ وزارت صمت به کدام سمت می رود؟

اخبار ارائه لایحه تفکیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اصلاح ساختار آن موجی از نظرات کارشناسی را به دنبال داشته و در یک الی دو ماه اخیر نظرات موافقین و مخالفین زیادی را به خود جلب کرده است.

موافقین تفکیک این وزارتخانه معتقدند، وزارت صمت ماموریت و مسئولیت های سنگینی را برعهده داشته و این وزارتخانه عریض و طویل نمی تواند پاسخگوی این ماموریت ها باشد.

با این حال دولت هم هنوز اراده ای برای ارائه این لایحه به مجلس نداشته و موضوع تفکیک تعیین تکلیف نشده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در گفتگو با افکارنیوز درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی ، اظهار داشت: هنوز موضوع تفکیک وزارت صمت به پختگی لازم نرسیده است.

وی ادامه داد: دولت که این موضوع را مطرح کرده است، باید ادله خود را برای تفکیک وزارت صمت به مجلس شورای اسلامی بگوید و سپس مجلس باید موضوع را بررسی کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه کاری وزارت صمت بسیار گسترده است اما معلوم نیست که راه درمان آن تفکیک باشد یا خیر.

جعفری بروجنی متذکر شد: ما یک بار قبلاً این وزارتخانه را تفکیک کردیم و باید مشخص شود که آیا به مصلحت است که باری دیگر این وزارتخانه تفکیک شود یا خیر. هنوز این موضوع برای بنده روشن نیست.

تفکیک یا ادامه تکلیف ؛ وزارت صمت به کدام سمت می رود؟

وی ادامه داد: قرار بود دولت لایحه تفکیک وزارت صمت را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، اما متاسفانه هنوز لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث استیضاح وزیر صمت در مجلس مطرح است و اگر لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس ارائه نشود، ممکن است بحث استیضاح فاطمی امین مجددا به جریان می‌افتد‌.

جعفری بروجنی گفت: اگر از این مسئله هم بگذریم، هنوز برای بنده ادله دولت روشن نیست که آیا تفکیک وزارت صمت به مصلحت کشور است و می‌تواند در وضعیت فعلی کارساز باشد یا خیر. این مسئله در هاله‌ای از ابهام است.