لاف لاپید

وی به دنبال شکست های چند ماه گذشته برای ناکام گذاشتن مذاکرات وین در ارتباط با برجام بین ایران و طرف های غربی روز سه شنبه در جریان بازدید از پایگاه هوایی نیفاتیم که در آن جنگنده‌های اف ۳۵ مستقر هستند، ایران را تهدید کرد.

اکنون این سوال مطرح است که در مقطع کنونی که رژیم صهیونیستی خود با انواع مشکلات سیاسی، اجتماعی و نظامی به دنبال شکست های مکرر از گروه های مقاومت مانند جهاد اسلامی مواجه شده است، به چه دلیل ایران را تهدید می کند.

برای پاسخ به این سوال باید گفت که تلاش ها و مدیریت کارزار چند ماه گذشته مقام های رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی کشورهای غربی به خصوص آمریکا جهت ممانعت از امضای توافق جدید با ایران موفق آمیز نبوده و با شکست مواجه شده است.

لاپید در همین ارتباط به دنبال تهدیدهای ایران اعتراف کرد با وجود تمام تلاش‌های انجام گرفته هنوز اطمینان ندارد که توانسته باشد مانع از امضای توافق هسته‌ای توسط آمریکا شود.

علاوه بر این وی در حالی این ادعاها را بر زبان جاری می کند که دیوید برنیاع رئیس موساد را که به تازگی اطلاعات تلفن همراه وی حک و اطلاعات آن از جمله جراحی دندان هایش منتشر شده است، برای متقاعد کردن مسئولان آمریکایی جهت عدم امضای توافق هسته‌ای عازم واشنگتن کرده است.

از دیدگاه مقام های رژیم صهیونیستی در صورت امضای توافق بین ایران و کشورهای غربی با توجه به دستاوردهای این توافق دست ایران در داخل و خارج از آن برای پیشبرد برنامه های خود جهت توسعه و پیشرفت باز خواهد شد.

هدف دیگر لاف لاپید را که حتی از گرفتن مدرک دیپلم نیز عاجز بوده است، باید در نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در سرزمین های اشغالی به دنبال شکست های پی درپی سیاسی برای تشکیل کابینه به خاطر از اکثریت افتادن احزاب مختلف صهیونیست وعدم توافق بین آنان برای تشکیل کابینه در نظر گرفت.

لاف لاپید

نفتالی بنت نخست وزیر سابق این رژیم ۹تیرماه ۱۴۰۱ به دنبال شکست در تمدید قانون اقدامات قضایی در کرانه باختری برای صهیونیست ها مجبور به انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) شد.

شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری به حکم قانون مدنی زندگی می‌کنند، ولی برای مردم فلسطینی حاضر در این منطقه، قانون نظامی اعمال می‌شود و قانون مزبور هر پنج سال یک بار در کنست تمدید می‌شد، اما در سال جاری با ۵۸ رأی مخالف، تمدید نشد.

قرار است انتخابات پارلمانی این رژیم دهم آبان ماه (اول نوامبر) برای پنجمین بار در سه سال اخیر برگزار شود.

با توجه به این که هیچ یک از احزاب رژیم صهیونیستی شانس به دست گرفتن اکثریت برای تشکیل دولت در این انتخابات را ندارند، کارشناسان سیاسی معتقدند که این لاف زنی لاپید با هدف مصرف داخلی در فلسطین اشغالی است تا شاید بتواند آرای بیشتری را نصیب خود برای تشکیل دولت و خارج شدن از وضعیت کنونی به دست آورد.

کانال۱۳تلویزیونی رژیم صهیونیستی روزجمعه گذشته براساس تازه ترین نظرسنجی خوداعلام کرد:ائتلاف احزاب حامی بنیامین نتانیاهو در انتخابات پیش رو، تنها ۵۹ کرسی کسب خواهند کرد و این رقم دو کرسی کمتر از نتیجه نظرسنجی یک هفته پیش این کانال است.

بر اساس این نظرسنجی تعداد کرسی های احتمالی " یش عتید" و" یائیر لاپید" نسبت به نظرسنجی هفته گذشته به ۲۴ کرسی و" کمپ اسرائیل" نیز ۱۳ کرسی می رسد.

پیش از این نیز لاپید برای کسب آرای بیشتر به دنبال برخی نظرسنجی ها مبنی بر کاهش ۴ کرسی در انتخابات آتی، دست به دامن همجنسگرایان شده بود تا شاید بتواند بخت و اقبال خود را در انتخابات آبان ماه افزایش دهد.

وی به عنوان نخست وزیر موقت برای اولین بار در رژه ۳۱ مرداد ماه همجنس گرایان در تل آویو حضور یافت و با استقبال آنان مواجه شد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، به نقل از عوفر نیومن رییس انجمن همجنس گرایان رژیم صهیونیستی، حضور لاپید در جمع همجنس گرایان را یک اقدام تاریخی در زندگی جامعه همجنس گرایان دانست.

به این صورت وی اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در یک رویداد عمومی ویژه همجنس گرایان شرکت می کند.

شرکت لاپید در این رژه دو روز پس از آن صورت گرفت که براساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه معاریو، ائتلاف «یش عتید» به رهبری لاپید ۴ کرسی از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو کمتر کسب خواهد کرد.  

اکنون باید گفت که این لاف لاپید بیشتر خرج انتخاباتی و مصرف داخلی دارد و وقتی رژیمی قادر به مقابله با یک گروه مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی نیست و اکنون خود در محاصره این گروه ها در داخل و خارج فلسطین اشغالی است، چطور می تواند دست به چنین اقداماتی علیه ایران بزند.

علاوه بر این از دیدگاه شماری از کارشناسان برجسته رژیم صهیونیستی این رژیم با توجه به مشکلات درونی و منطقه ای خود توانایی عملی کردن چنین تهدیداتی را نیز نداشته و بیشتر به نظر می رسد برای یک مجری تلویزیون که اکنون نخست وزیر موقت شده است، جنبه تبلیغاتی دارد.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق این رژیم نیز پیشتر اعتراف کرده بود که اسرائیل توانمندی حمله فراگیر و کامل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

در همین حال به دنبال انتشار اظهارات لاپید سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در رزمایش "اقتدار نیروی زمینی ارتش" دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با این لاف لاپید اعلام کرد.

وی با اشاره به اظهارات رسمی مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی و پذیرش مسئولیت تهدید به اقدام امنیتی_نظامی علیه تاسیسات هسته ای، منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: از نظر قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در اولویت نخست قرار دارد.

سرلشکر رشید ادامه داد: از نظر این قرارگاه هرگونه اقدامات تهدیدآمیز رژیم غاصب صهیونیستی علیه منافع و امنیت ملی ایران، براساس اطلاع، هماهنگی و حمایت آمریکا ارزیابی می شود و پاسخ نیروهای مسلح نسبت به آن قطعی و همسطح خواهد بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: تمام عناصر و جریان های مزدور و دولت های که با رژیم صهیونیستی برای تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند، هزینه اقدامات را پرداخت خواهند کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به ارتش آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای میزبان آنها در خصوص تهدید امنیت کشورمان هشدار داد.

وی تصریح کرد: توصیه دائمی و دوستانه ما به کشورهای همسایه، برادری و همکاری برای برقراری امنیت منطقه توسط کشورهای خودمان و عدم اتکا به بیگانگان است.