به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، دور چهارم مذاكرات هسته ای ایران و ۱+۵ در مسكو ساعت ۱۶ به وقت محلی ( مصادف با ۱۶:۳۰ به وقت تهران ) در هتل 'حلقه طلایی' مسكو پایتخت روسیه آغاز شد و طرف های مذاكره در این مدت علاوه بر پیشبرد مذاكره اصلی، دیدارهای دوجانبه نیز انجام دادند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون دیدار دوجانبه ای میان ' علی باقری ' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ' هلگا اشمید ' معاون ' کاترین اشتون ' مسوول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا جریان دارد.

بنا بر این گزارش، دیدارهای دوجانبه ای نیز در حاشیه دور چهارم مذاکرات اصلی هسته ای

مسکو میان ایران و ۱ + ۵ بین ' سعید جلیلی ' و ' کاترین اشتون ' صورت گرفت.

دیدار جلیلی با ' سرگئی ریابکوف ' معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور از دیگر حاشیه های روز دوم نشست مسکو بود.

در همین حال منابع نزدیک به تیم های مذاکره کننده در مسکو، طولانی شدن گفت وگوهای امروز را نشانه کوشش طرف های مذاکره برای رفع اختلافات فیمابین و دستیابی به توافق احتمالی ارزیابی می کنند.

دومین روز مذاکرات هسته ای مسکو بر خلاف روز نخست با سکوت خبری کامل همراه بود و نمایندگان رسانه های جمعی حاضر در محل موفق نشدند گفت وگویی با روسای تیم های مذاکره کننده داشته باشند.

انتظار می رود که پس از پایان دیدارهای دوجانبه به عنوان بخشی از برنامه کاری نشست مسکو، اشتون و جلیلی با حضور جمع خبرنگاران ضمن اعلام نتایج نشست به سووال های آنان در این خصوص پاسخ دهند.

مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در نشست مسکو وارد دومین روز خود شد و تیم های مذاکره کننده از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی(۳۰/۱۲به وقت تهران) پشت میز مذاکره نشستند.

طرفین مذاکرات در نشست مسکو قرار است امروز در خصوص گفت وگوهای روز نخست به جمع بندی برسند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای ۱+۵ روز گذشته در هتل حلقه طلایی در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد و پس از برگزاری دو دور گفت و گوی رسمی میان تیم های مذاكره كننده ساعت هفت شب به وقت محلی پایان یافت.