وزیر خارجه فرانسه: پنجره احیای برجام در حال بسته شدن است

وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در سخنانی مدعی شد که پیشنهاد بهتری برای ایران به منظور احیای برجام وجود ندارد و این بستگی به ایران دارد تا تصمیم گیری کند؛ چرا که به ادعای وی پنجره یافتن یک راه حل در این زمینه در حال بسته شدن است.

 

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: پیشنهاد بهتری [برای احیای برجام]بر روی میز وجود ندارد و این، به ایران بستگی دارد که تصمیم درستی اتخاذ کند.

کاترین کولونا همچنین در خصوص پافشاری تهران در زمینه مختومه شدن پرونده تحقیقات در خصوص کشف بقایای اورانیوم در سه سایت اعلام نشده نیز گفت: آمریکا و شرکای اروپایی این کشور مواضع یکسانی در زمینه حل و فصل چنین تحقیقاتی دارند.

وزیر خارجه فرانسه: پنجره احیای برجام در حال بسته شدن است

به نوشته رویترز، دیپلمات‌های غربی گفته اند در حال حاضر هیچ مذاکرات فعالی وجود ندارد و بعید به نظر می‌رسد که پیشرفتی در این زمینه تا پیش از انتخابات میان دوره ماه نوامبر آمریکا اتفاق بیفتد.

پیش از این، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنانی گفته بود: در جمهوری اسلامی یک مورد فعالیت هسته‌ای وجود ندارد که به آژانس اطلاع داده نشده باشد و یا آژانس از آن بی اطلاع باشد.