تفکیک وزارت راه به پیشبرد تولید مسکن در کشور کمک خواهد کرد

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس بیان کرد:بهتر است که وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفکیک وزارت راه و شهرسازی یک ایده است تا بخش مسکن فعالیت خود را انجام داده و حوزه راه هم مامویت های خود را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:به اعتقاد بنده تفکیک وزارت راه و شهرسازی امری مطلوب است ولی لزوما هم اینطور نیست که ماموریت ها  ومسئولیت ها در این وزارتخانه مشخص نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید گفت زمانی که وزارت راه و شهرسازی تجمیع شد، خیلی این وزارتخانه به هم نریخت و مسئولینی که اضافه شده بودند در حال حاضر هم مشغول به ایفای وظایف خود هستند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط فعلی وزارت راه و شهرسازی مقداری بار کاری وزیر راه را افزایش داده است لذا اگر وزیر راه مهره های خود را در این بخش به درستی چیدمان کند در استان های می توان به جای اینکه وزارتخانه را جدا کرد،مشکلات را برطرف ساخت.

وی تاکید کرد: در استان ها به راحتی می توان بخش راه را از حوزه مسکن جدا کرد،در حال حاضر در ادارات کل راه و شهرسازی از حوزه راهسازی یک مسئولیت راه اصلی مانده است و اگر این بخش انتزاع شده و به حمل و نقل هر استان اضافه شود، به مانند این است که ما این دو اداره را از هم جدا کرده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر لایحه ای در این بخش مطرح شود و تفکیک وزارت راه و شهرسازی مدنظر قرار گیرد خوب است تا دو وزیر ماموریت ها را مورد پیگیری قرار دهد.

تفکیک وزارت راه به پیشبرد تولید مسکن در کشور کمک خواهد کرد

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هم اراده برای این کار نیست می شود در درون مجموعه وزارت راه و شهرسازی با یکسری اقدامات این دو اداره را از هم جدا و از حیث تصمیم گیری آنها را سبک تر کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی امر خیلی حادی نیست اما اگر رئیس جمهور بخواهد به این نتیجه برسد که باید این دو وزارتخانه جدا شود حتما تفکیک آن به پیشبرد تولید مسکن در کشور کمک می کند.

حانیه سجودی