دیوان محاسبات در تفریغ بودجه حتماً انحراف از بودجه را گزارش دهد

محمد وحیدی نماینده بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: با توجه به بودجه سالانه و برنامه هفتم و سفرهای استانی دولت ، بنظر می‌رسد که امروز در مرحله اجرا دچار مشکلاتی هستیم و مجلس باید نظارت دقیقی بر اجرای قانون بودجه سالانه داشته باشد.

وی افزود: اولویت بندی‌هایی که خود سازمان برنامه انجام می دهد بدون توجه به فرآیندهای بودجه مصوب در سفرهای استانی و ابلاغیه‌های بودجه ای تغییر می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که در فرآیندهای مختلف بودجه ای نظارت مجلس کمرنگ جلوه پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: هیئت رییسه و کمیسیون بودجه مجلس باید به این موضوع ورود کند تا سازمان برنامه به نام اولویت بودجه‌ها را جابجا نکند؛ مثلاً در موضوع بازنشستگان مجلس در بودجه سالانه عدد تعیین کرده اما هیچ گاه از سوی سازمان برنامه در اولویت قرار نمی‌گیرد و می‌گویند که می خواهیم در برنامه هفتم مصوبه بیاوریم و اولویت تعیین کنیم؛ این درحالیست که اولویت‌های برنامه ششم اجرا نشده است که می خواهند در برنامه هفتم اولویت بگذارند؛ این موضوع به هرج و مرج در اجرای قانون منتهی می‌شود.

دیوان محاسبات در تفریغ بودجه حتماً انحراف از بودجه را گزارش دهد

وحیدی همچنین در تذکر دیگری درباره طرح‌های دو فوریتی نمایندگان مجلس با انتقاد از هیئت رئیسه مجلس برای تعلل در رسیدگی به این طرح‌ها گفت: برای موضوع کنکور سراسری پیشنهادی از سوی ۱۰۰ نماینده ارائه شده اما هنوز از سوی هیئت رئیسه حتی مطرح نشده است، این درحالیست که توقعات جامعه بیرونی از مجلس مداخله در امور مهم کشور است.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف رییس مجلس، در پاسخ به اظهارات وحیدی گفت: ان شاءالله در جلسه بعدی مجلس گزارش تفریغ بودجه را داریم؛ در همین راستا از دیوان محاسبات می‌خواهم که در گزارش خود حتماً انحراف از بودجه را ارائه دهند. سازمان برنامه حتماً موظف است که بر اساس جداول مصوب فعالیت کند.

وی افزود: درباره کنکور نیز دیروز بحث مفصلی در هیئت رییسه انجام شد و ان شاءالله با تدابیری که وجود دارد حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.