رایزنی دیپلمات‌های ارشد انگلیس و آمریکا درباره ایران در سازمان ملل

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به نقل از سخنگوی این وزارت‌خانه که طبق رویه‌های مرسوم نامش فاش نمی‌شود نوشت که دو طرف در این دیدار درباره آنچه تهدید صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از تداوم فعالیت‌های هسته‌ای ایران نامیده شد گفت و گو کردند. آن‌ها در این دیدار « بر تعهد به تامین امنیت شرکای خود در خاورمیانه تأکید کردند.»

بر اساس این بیانیه، کلورلی و بلینکن «بر حمایت تزلزل ناپذیر و بلندمدت از اوکراین و حفظ اتحاد با شرکای خود برای اطمینان از شکست ولادیمیر پوتین در جنگ تأکید کردند. آن‌ها تاکید کردند: خصومت پوتین نباید بی‌پاسخ بماند.

مناقشه انگلیس و اتحادیه اروپا و تحولات در تنگه تایوان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت.

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین در بیانیه‌ دیگری از ملاقات کلورلی با همتای چینی خود در نیویورک خبر داد و نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس در این دیدار اهمیت تعامل سازنده با چین را به عنوان یکی از اعضای P5 درمورد موضوعات کلیدی از جمله چالش های خارجی و امنیتی، تغییرات آب و هوایی و سلامت جهانی را مورد اشاره قرار داده است.

تنش‌ها در تایوان و جنگ اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بوده است.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها از امروز به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی آغاز شد.

رایزنی دیپلمات‌های ارشد انگلیس و آمریکا درباره ایران در سازمان ملل

 مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شده است که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.