معاون تربیت و آموزش ارتش: جنگ اوکراین روزانه رصد می‌شود

معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: در ساختار ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام مراکز قسمت‌های تحقیق و پژوهش وجود دارد که ما به آن‌ها دیده‌بان یا رصدکننده عرصه‌های تخصصی در حوزه‌های دفاع می‌گوییم.

امیر شیخ افزود: این‌ها در مراکز تخصصی ما وظیفه دارند که منطقه و محیط را رصد کنند و موارد جدیدی که در عرصه تخصصی آن مرکز وجود دارد را مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌دهند و بر اساس آن تولید محتوا می‌کنند و این محتوا برای قرار گرفتن در موارد درسی پیشنهاد می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ارتش اضافه کرد: ما به صورت سالیانه تمام ریشه برنامه‌های تخصصی مراکز آموزشی را بازنگری می‌کنیم و با نیازها، تهدیدات و ماموریت‌ها متناسب‌سازی می‌کنیم. ۲۲۰۱ سرفصل تخصصی در ارتش به صورت سالیانه مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: در این زمینه یک نظام منسجمی در ارتش وجود دارد که موجب می‌شود محتوای درسی به صورت مرتب تولید و ارائه شود. مرجع تطبیق محتوای درسی با نیاز‌های عملیاتی نیز معاونت تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر شیخ خاطرنشان کرد: عرصه‌های متعدد برای تجربه آموزی ما وجود دارد که به عنوان کارگاه‌های بزرگ تجربه‌اندوزی برای ما تلقی می‌شود مانند جنگ‌های منطقه‌ای که در حال انجام است و به صورت لحظه‌ای و روزانه ما آن‌ها را رصد می‌کنیم و تغییرات آن‌ها را تحلیل می‌کنیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش: جنگ اوکراین روزانه رصد می‌شود

وی گفت: هر مرکز تخصصی ما ماموریت دارد روی یک بعد از این جنگ‌ها تمرکز کند. مثلا مرکز زرهی ارتش تحولات زرهی جنگ روسیه و اوکراین را روز به روز رصد می‌کند و پس از جمع بندی مورد تحلیل قرار می‌دهد.

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار داشت: برای مثال رزمایش چین در اطراف تایوان به صورت لحظه به لحظه دنبال می‌شد و عناصر ما در مراکز تحقیقاتی روی این رویداد‌ها به عنوان یک فرصت مطالعاتی مناسب کار می‌کنند.

وی در پایان گفت: این یافته‌ها در یک چرخه منظمی قرار می‌گیرد و در ریشه برنامه‌های تفصیلی قرار می‌گیرد. دستاورد‌های مناسبی در تحلیل جنگ قره‌باغ، اوکراین و جبهه مقاومت داشته‌ایم و از آموخته‌های میدان تغییرات لازم را در حوزه‌های تخصصی وارد می‌کنیم؛ بنابراین متناسب با آنچه در صحنه عملیات نیاز باشد مطالب را به دانشجویان منتقل می‌کنیم.