ضربه امنیتی اغتشاشات به مردم سیستان و بلوچستان

اغتشاشات اخیر پاس گل آشوب‌گران به تروریستها بود تا با شهادت شهید حمیدرضا هاشمی زمینه را برای ضربه به امنیت مردم استان سیستان و بلوچستان فراهم کنند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اعلام کرد که در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان، سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بعد از مجروحیت در این حادثه تروریستی و انتقال به به بیمارستان به شهادت رسید.

سید حمیدرضا هاشمی با اسم امنیتی "سید علی موسوی" در دوران خدمت در سپاه پاسداران، خدمات قابل توجهی به مردم منطقه داشته و در تأمین امنیت استان سیستان و بلوچستان و همچنین مقابله به اقدامات ضدامنیتی، ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد کرده بود.

شهید هاشمی، چند سال قبل در حالی که یک افسر جوان بود به مسئولیت مهم معاونت اطلاعات استان سیستان و بلوچستان رسید و در دوران فرماندهی، تحرک ویژه‌ای را در موضوع عملیات‌های موفق علیه گروه‌های تروریستی در منطقه را پایه‌گذاری و با خلاقیت‌ در شناسایی، نفوذ و ضربه به گروهک‌های تروریستی به یکی از فرماندهان موفق اطلاعاتی سپاه تبدیل شد؛ به طوری که تروریست‌ها، که از اقدامات این فرمانده برجسته اطلاعاتی ضربات مهلکی دریافت کرده بودند، برای متوقف کردن این شهید دست به هر اقدام کوری‌ زده بودند.

شهید هاشمی، امنیت را در استان سیستان و بلوچستان حاکم کرده و به تمام فعالیت‌های تروریست‌ها در این استان اشراف اطلاعاتی پیدا کرده بود. تروریست‌ها چندین مرحله برای ضربه به این شهید اقدام کرده بودند اما همه طراحی‌های آنها منجر به شکست و اقدامات کور شده بود و البته که شهادت آرزو و شوق شیرین شهید هاشمی در سال‌‌های اخیر بود.

ضربه امنیتی اغتشاشات به مردم سیستان و بلوچستان

حسب داده‌های امنیتی، اغتشاشات اخیر زمینه را برای ضربه به امنیت استان فراهم کرده بود تا گروهک جیش الظلم با استفاده از پاس گلی که آشوب‌گران به آنها داده بودند، این فرمانده عالی‌رتبه را شهید و زمینه را برای کشتار مردم سیستان و بلوچستان و همچنین ناامن کردن شرق کشور فراهم کنند.

تروریست‌ها تصور دارند که ترور شهید هاشمی و استفاده از بستری که آشوب‌گران برایشان فراهم کرده‌اند می‌توانند استان سیستان و بلوچستان را بستر اقدامات تروریستی کنند اما برابر با شنیده‌های خبرنگار تسنیم، یکی از فرماندهان مسلط، آگاه و شجاع امنیتی جایگزین شهید هاشمی در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد و بی‌تردید، امانی برای تروریست‌های منطقه نخواهد ماند.