باید از سرمایه گذاران خارجی حمایت کنیم/ عضویت در شانگ های پنجره ای برای تعاملات اقتصادی خواهد شد

محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در ارزیابی خود درباره روند سرمایه گذاری خارجی در کشور بیان کرد: سرمایه گذاری خارجی کم و بیش مد نظر دولت ها قرار دارد و از گذشته های نسبتا دور هم ما شاهد سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه ما شاهد حمایت های لازم در بخش سرمایه گذاران خارجی نیستیم و این موضوع می تواند آسیب رسان باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال در اذربایجان شرقی واحدی تحت عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و تقریبا اکثر قریب به اتفاق بنگاه های مهم این استان در این شهرک مستقر هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از این بنگاه ها در این شهرک شریک خارجی دارند و شروکای خارجی در این بنگاه ها سرمایه گذاری می کنند.

باید از سرمایه گذاران خارجی حمایت کنیم/ عضویت در شانگ های پنجره ای برای تعاملات اقتصادی خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگ های و تاثیر این موضوع بر افزایش سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: در این رهگذار می توان از تعاملات ا قتصادی با کشورهایی همچون روسیه و ترکیه برای افزایش سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهاکرد: حتما عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگ های می تواند باعث رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور شود و اگر این مهم حاصل نشود این عضویت هیچ خاصیتی ندارد.