گزارش وزیر اطلاعات از ابعاد امنیتی آشوب‌ها

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری  از روز شنبه تا پنج شنبه برگزار خواهد شد.

کمیسیون اصل نود عملکرد تبادل اطلاعات معادن بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت را بررسی می‌کند

 کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در روز سه شنبه در جلسه‌ای با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی عملکرد تبادل اطلاعات معادن بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت را بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور بررسی می‌کند.

 همچنین بررسی عملکرد وزارت اقتصاد و مرکز اطلاعات مالی در زمینه اجرای تکالیف قانونی مبارزه با پولشویی،بررسی انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بررسی آخرین وضعیت اجرای سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی مستند به قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.

 اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در روز چهارشنبه با حضور وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، فرمانده پلیس راهور آخرین وضعیت سامانه اطلاعات جامع سوانح و حوادث حمل و نقل و موضوع دوربین‌های کنترل سرعت را بررسی می‌کنند.

رفع موانع تولید لوازم خانگی در کمیسیون جهش و رونق تولید بررسی می شود

 کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در روز یکشنبه ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را بررسی می‌کند و در روز سه شنبه در جلسه ای ادامه بررسی مشکلات و رفع موانع تولید لوازم خانگی را با حضور وزارتخانه های امور اقتصاد دارایی صنعت و معدن و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار می دهد.

وزیر علوم به کمیسیون آموزش می رود

گزارش رییس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص اقدامات و برنامه های آن مرکز در حوزه آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود همچنین  محمد علی زلفی گل در روز سه شنبه میزبان کمیسیون آموزش خواهد بود تا به سوالات جمعی از نمایندگان پاسخ دهد.

گزارش وزیر اطلاعات از ابعاد امنیتی آشوب‌ها

بررسی بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه بررسی طرح دو فوریتی استفساریه ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه را با حضور جمعی از کارشناسان مورد بررسی قرار می‌دهد و در روز سه شنبه طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی  را در دستور کار خود دارد.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی در روز شنبه در جلسه کمیته زنان و خانواده  ادامه بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را با حضور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری بررسی می‌کنند.

وزیر نیرو به کمیسیون اقتصادی می رود

 کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه ادامه بررسی طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی و لایحه مستثنی بودن و معاملات دستگاههای اجرایی که از منابع مالی بین المللی استفاده می کنند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی در جلسه ای در روز سه شنبه با حضور علیرضا محرابیان وزیر نیرو آخرین وضعیت رفع آثار اقتصادی عدم اجرای احکام قانونی صنعت برق کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

بررسی وقایع اخیر شهر تهران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی

 اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه روز یکشنبه ادامه بررسی طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را بررسی می‌کنند و در جلسه روز سه شنبه  آخرین تحولات اخیر استان تهران را با حضور مسئولان ذیربط بررسی می کنند.

وضعیت فروش نفت در کمیسیون انرژی بررسی می شود

اعضای کمیسیون انرژی کمیسیون انرژی مجلس در روز یکشنبه آخرین وضعیت فروش نفت  و توسعه میادین مشترک نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بررسی می‌کند.

 بررسی تأمین خوراک نیروگاه ها در زمستان پیش رو جلوگیری از خاموشی و اطمینان از تامین بخش های مختلف صنعت و کشاورزی در تابستان سال آینده با حضور علیرضا محرابیان وزیر نیرو از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی به کمیسیون بهداشت می رود

 عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی روز یکشنبه جهت پاسخ به سوال سید جلیل میر محمدی نماینده مردم میبد به کمیسیون بهداشت می رود.

همچنین بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت به سوالات جمعی از نمایندگان در روز دوشنبه در کمیسیون بهد اشت حضور می یابد.

ادامه بررسی آخرین وضعیت اجرایی شدن پزشک خانواده و سیستم ارجاع توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور معاونان بهداشت از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.

 قانون ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع بررسی می شود

کمیسیون صنایع و معادن در روز شنبه بررسی مسائل مشکلات صنایع نساجی را با حضور مسولان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌دهد و در جلسه روز یکشنبه خود بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ارجاع از صحن علنی را در دستور کار خود دارد.

 ادامه بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری صنعت و معدن در کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور از دیگر برنامه‌های کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

کمیسیون عمران میزبان وزرای راه، دادگستری و نیرو خواهد بود

 امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری جهت ارائه  گزارش عملکرد وزارتخانه متبوعش روز یکشنبه در کمیسیون عمران حضور می یابد.

همچنین علیرضا محرابیان وزیر نیرو و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون عمران حضور می یابند.

 بررسی وضعیت توسعه زیرساخت‌های ریلی  کشور با حضورسازمان برنامه بودجه و وزارت راه و شهرسازی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

وزرای دادگستری و آموزش و پرورش  به کمیسیون فرهنگی می روند

 اعضای کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران و بررسی طرح اصلاح ماده یک قانون تشکیل سازمان روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کند.

بررسی عملکرد گزارش وزیر دادگستری و استماع گزارش یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مورد مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر برنامه های ای کمیسیون در روز سه شنبه خواهد بود.

همچنین کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست روز یکشنبه گزارش رئیس دیوان محاسبات در خصوص احکام برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی را بررسی می‌کند و همچنین بررسی مسائل مشکلات مربوط به صنایع قند و شکر از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

گزارش وزیر اطلاعات از ابعاد امنیتی حوادث اخیر در کشور به کمیسیون امور داخلی 

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهانیز در هفته جاری گزارش وزیر اطلاعات از ابعاد امنیتی حوادث اخیر در کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.