جمهوری اسلامی به‌زودی به اقدامات معاندین پاسخ می‌دهد

  علی بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (27 مهر) هیات دولت با بیان اینکه از مجلس برای حسن اعتماد برای رای به آقای مرتضوی تشکر می‌کنیم، گفت: او در مسئولیت قبلی خوب عمل کرد و سفرهای استانی و اجرای آن را دنبال می‌کرد و امیدواریم در جایگاه جدید موفق باشد. 

وی افزود: در جلسه امروز پیرو گزارش وزیر اطلاعات درباره پشت پرده هایی که سعی در موج سواری برخی اعتراضات داخلی داشته و آشوب آفرینی داشته باشند، ارائه شد و دولت تصمیم گرفت اقدامات حقوقی برای این جرائمی که برخی مقامات خارجی در حمایت از اقدامات تروریستی و آموزش‌ها که برخی رسانه‌های معاند داشتند، انجام دهند که این اقدامات اجرایی خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به کثرت برخی اقدامات تروریستی و تجزیه طلبانه و مداخله‌جویانه و بر خلاف حقوق بشر که از سوی برخی مقامات کشورهای و با برخی رسانه‌های معاند و با حمایت آنان انجام شده بود، بزودی ایران اقدام متقابل را انجام خواهد داد و جریان آن از سوی وزارت خارجه اعلام خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی به هیأت وزیران، بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون خرید گندم از خارج به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش داشته و این یکی از نتایج حمایت دولت از کشاورزان بوده است. 

وی با بیان به اینکه وزیر ورزش و جوانان از توافق میان این وزارتخانه و آموزش و پرورش خبر داد، گفت: طبق این توافق تمامی قهرمان‌های ورزشی که هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند، بدون سقف و استثنا می‌توانند به عنوان دبیران ورزشی دوره خدمت خود را طی کنند و این نوعی کارآفرینی و مشکل آنان در حوزه سربازی را حل خواهد کرد. 

سخنگوی دولت اظهار کرد: طبق مصوبه روز یکشنبه‌ دولت، شرکت‌های فعال در بورس و شرکت‌های دارای شفافیت بیشتر می‌توانند به‌عنوان جایگزین مالیات در سال جاری و یا سال آینده، حمایت‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند و می‌توانند قراردادها و در زمینه فعالیت خود از این شرکت‌ها حمایت کنند که این اقدام جایگزین مالیات آنها خواهد شد. 

وی درباره حضور روز گذشته‌اش در دانشگاه علامه طباطبایی و گفت‌وگو با دانشجویان این دانشگاه گفت: حضور دولتمردان در مجموعه‌های مردمی و به ویژه دانشگاه‌ها، از تکالیف آنان است و حضور در بین مردم و دانشجویان از تاکیدهای رئیس‌جمهور بوده است. امروز هم رئیس‌جمهور تأیید کردند که اعضای دولت در جمع مردم به‌مانند سفرهای استانی حضور یابند و این حضور ادامه یابد. یکی از شعارهای این دولت، برداشتن دیوارهای بین دولت و مردم بود و این رویه ثابت ماست.

جمهوری اسلامی به‌زودی به اقدامات معاندین پاسخ می‌دهد

بهادری جهرمی ادامه داد: روز گذشته جلسه خوبی با دانشجویان دانشگاه علامه داشتیم و افراد با سلایق مختلف سوالات خود را بیان کردند و مباحثه داشتیم. در ابتدا به من اطلاع دادند برخی دانشجویان سلیقه گفت‌وگو را نپسندیدند و خواستند تجمع محدودی در مجاورت ساختمان برگزاری جلسه داشته باشند، و من بعد از این جلسه خواستم که به بین آنها برویم و بین آنان رفتم و گفتم هرکسی هر سوالی دارد را پاسخگو هستم و با آنان هم گفت‌وگو کردم. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم که در هر دانشگاهی می‌توانیم حضور یابیم و خط قرمزی هم برای سوالات نداریم و روز گذشته جلسه خوبی داشتیم. برخی رسانه‌های معاند به اعلام روایت‌های دروغین عادت دارند و این چیز جدیدی نیست و این حضور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وزیر ورزش در جلسه امروز هیات دولت خبر خوشی داد مبنی بر اینکه توافقی بین وزارت ورزش و آموزش و پرورش منعقد شده است که طبق آن تمامی قهرمانان ورزشی که هنوز خدمت سربازی انجام نداده‌اند بدون استثنا و بدون سقف می توانند در همان منطقه‌‌ای که فعالیت دارند به عنوان معلمان ورزشی و دبیران ورزشی دوره خدمت سربازی خودشان را طی کنند.