خبر خوش شهردار منطقه 19 برای حل مشکلات به مردم

تورج فرهادی شهردار منطقه 19 تهران گفت: یا همدلی و هماهنگی بین نهادها و سازمانها به دنبال حل مشکلات مردم در این منطقه به ویژه زمین های قولنامه ای و مشکل دار هستیم.

فرهادی درباره مشکلات مردم در منطقه 19 تهران گفت: در برخی از نواحی منطقه 19 به ویژه ناحیه سه که در حریم منطقه بوده اند و به مرور به محدوده اضافه و همچنین مالکیت هایی که در یَد موقوفه های خاص قرار گرفتهاست.

وی افزود:  در گذشته کوره های صنعتی و آجر پزی نیز در منطقه 19 حضور و فعالیت داشته و از سوی دیگر زمین های بسیار زیاد شهری که رها و بی دفاع بوده وباعث حضور و سوء استفاده افراد سودا گر و فرصت طلب شده و این افراد در حال زمین خواری و تولید  تهدید در شهر هستند و باعث  ایجاد مشکلات فراوانی در شهر شده اند.

فرهادی اظهار داشت: متاسفانه عدم همکاری سازمان ها و برخی از نهادها که متولی قسمت های عظیمی از املاک

موجود در منطقه  هستند دست به دست هم داده که ما این روزها در منطقه 19 شهرداری تهران  شاهد مشکلات ملکی و طرح های تفصیلی و هم به لحاظ تفکیک و افراض زمین ها هستیم.

وی افزود:مشکلات باعث ایجاد چالش های مالکیتی و قانونی برای مردم این منطقه شده که به مردم حق می دهیم که پس از چندین سال بلاتکلیفی در رفع مشکلاتشان و عدم رسیدگی به حقوق شان، خودشان دست به کار بشوند و اقداماتی صورت بدهند تا مسائل شان حل شود.

شهردار منطقه ۱۹ ابراز داشت: شهر یک موجود زنده است و اگر ما مدیران فکری اساسی به حال شهر و مشکلاتش نکنیم،خود شهر شکل می گیرد و بعدها تغییر در ساختار آن کار بسیار مشکلی خواهدبود.

فرهادی بیان داشت: ما متاسفانه در منطقه نوزده در سالهای گذشته و در واقع از ابتدا با یک ساختار و یک رویکرد و بر اساس اسناد بالادستی و در قالب اسناد زیر دستی این محدوده را مدیریت نکرده و زمین ها در این منطقه به صورت قولنامه ایی و اجاره ایی

دست به دست چرخیده و مالکیت ها بشدت بهم ریخته است و تعیین و تکلیف این موضوعات زمان بر  می باشد.

شهردار منطقه 19 تصریح کرد: همه این موارد باعث شده تا برخی از مردم منطقه از روی استیصال رو به تخلف بیاورند و برخی از مردم هم  ناخواسته و از روی عدم آگاهی درگیر این معامله ها  و خرید ها شده اند و بعد از مدتی  متوجه جریان  تخلف ها می شوند، که باید با درایت به مشکلشان رسیدگی شود.

تورج فرهادی در خصوص این تخلفات گفت: به دلیل عدم تعیین و تکلیف متاسفانه فرصت هایی ایجاد شده که سودگران متخلف، زمین ها را طبق قطعات کوچک تر و از فروش آنها سوء استفاده کرده اند که اخیرا این سوء استفاده ها شدت یافته است.

 وی ادامه داد:شاهد شرایط عجیب و به هم ریخته به دلیل تخلفات  در ساخت و سازها و در تفکیک زمین ها و هم در ضوابط و مقررات هستیم زیرا ساخت و سازها  بر اساس ضابطه بر روی قطعه بندی و بر اساس حدنصاب ها با رعایت شبکه معابر رقم نخورده و اغلب این املاک بر  و کف ندارند،وقتی به مرحله پایان کار می رسند؛خود به خود با مشکلات جدی ایی روبرو می شوند که در ملاقات

های مردمی با نمونه هایی از این مشکلات روبرو هستیم.

شهردار منطقه 19 تهران گفت: شهروندان در این موارد  از شهرداری گله مند هستند، که ما به یکسری از آنها حق میدهیم و در رفع مشکل شان کوشا هستیم و برخی هم براساس تخلفی که در گذشته  صورت گرفته امید به تغییر وضعیت دارند،در اینگونه موارد  تا جایی که قانون به ما اجازه دهد به مردم کمک می کنیم و اگر خواسته شان خارج از چهارچوب قانون باشد نمی توانیم به آنها کمکی داشته باشیم و طبق قانون با متخلف برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس تفاهم هایی که با بانک های خصوصی و دولتی و همچنین شرکت های داخلی و خارجی انجام داده ایم و تغییراتی که در پهنه ها داریم امید داریم که جلوی بی قانونی ها گرفته شود و شاهد اتفاق های خوب در این منطقه باشیم.

شهردار منطقه19 در ادامه تشریح مشکلات مردم این منطقه اظهار داشت:منطقه نوزده  محرومیت های خاص خود به علت همین زمین ها روبرو است و مشاغل مزاحمی متاسفانه شکل گرفته که چهره شهر و منطقه را بهم ریخته اند و عملا جایگاهشان در این منطقه نیست.

وی افزود:مشاغل بازیافتی در منطقه 19 غیر مجاز هستند و متولی بازیافت هم خود شهرداری است که تا کنون هیچ اقدامی در  مورد ساماندهی آنها صورت نگرفته و حضوراین مشاغل جزء مشکلاتی است که ما این روزها درمحله  خلازیر  با آن روبرو هستیم.

شهردار منطقه در خصوص حل معضل مشاغل مزاحم بیان داشت: ما قابلیت انتقال و ساماندهی این مشاغل را به اطراف تهران داریم و طبق توافق هایی که با اوقاف داشته ایم،قرار بر این شده است تا اوقاف در خارج از تهران زمین هایی را در اختیار ما قرار دهد  و ماهم هرچه سریعتر این جریان را ساماندهی کنیم.

فرهادی خبر داد که  برای  رفع مشکلات ریشه ای شهروندان در منطقه نوزده ،طبق آخرین مذاکرات دکتر زاکانی شهردار تهران با آیت الله تحریری توافقی برقرار شده است تا موقوفه مروی به صورت خاص در موضوع تفکیک و رعایت ماده ۱۰۱ و رعایت شبکه بندی و قوانین شهری همراهی هرچه بیشتر با شهرداری تهران داشته باشد.

شهردار منطقه 19  در خصوص  پیش بینی و برنامه ریزی برای  افق و آینده روشن  منطقه نوزده  گفت:منطقه نوزده تهران با توجه به  ظرفیت ذاتی که دارد و همچنین شکل گیری منطقه، از لحاظ موقعیتی که در مسیر فرودگاه بین المللی پایتخت  قرار گرفته است آینده بسیار روشنی دارد و فقط احتیاج به مدیریت درست و اجرای برنامه هایی درایت شده دارد .

وی افزود: منطقه نوزده با همین شخصیت و شانیت می تواند  با قابلیت های جدید، دروازه  بین المللی پایتخت باشد. ما باید  با برنامه ریزی و پیگیری جدی، اقدامات اجرایی  در دروازه های ورودی پایتخت را رقم بزنیم،  خدمات دروازه ای در قالب TOD,و رویکرد توسعه شهری با نگاه به حمل و نقل عمومی و توسعه فضای شهری اتفاق های خوب و مثبتی را برای آینده این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

فرهادی در ادامه گفت: برای سامان دهی و درخشش هرچه بیشتر منطقه نوزده تهران نیاز به یک همیت و همدلی جدی است  که به صورت ملی همه سازمان ها و نهادها در این اجراییات باید  پای کار باشند.

وی افزود: یک قسمت از حل مشکلات شهروندان به عهده شهرداری است و ما در حل آنها از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد،اما قسمتی از مشکلات مناطق واقعا نیازمند یاری و همراهی همه دست اندرکاران کشوری  خواهد بود تا رضایت شهروندان و مردم عزیز جلب شود.

فرهادی از احداث و واگذاری چهل هزار واحد مسکونی در منطقه 19 خبر داد و بیان داشت طبق آخرین اقدامات صورت گرفته و تفاهم دکتر هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با شهردار پیشین منطقه نوزده در خصوص سهم این  منطقه، در اجرای طرح  قرار گاه مسکن،تعداد چهل  هزار واحد مسکونی را برای این منطقه پیش بینی شده است و این طرح  را در کمیسیون ماده پنج به تصویب  رسیده و منتظر تصویب نهایی از سوی شورای عالی هستیم.

تورج فرهادی در پایان ضمن تشکر از نیروی انتظامی که همیشه در اجرای قوانین ، منطقه 19 را یاری کرده است،

گفت: برخی از مراجع امنیتی در بحث زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال باید  رصد بیشتری داشته باشند تا حقوق عمومی مردم فدای افکار و اعمال افراد متخلف و سوداگر زمین خوار نشود.