دشمن از پیشرفت و توسعه ما در هراس است/دخالت در امورکشورها از منظر حقوق بین الملل جرم است

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران بیان داشت: قطعا یکی از الزامات دیپلماتیک در روابط بین کشورها احترام به اصل تمامیت ارضی و عدم دخالت در موضوعات داخلی کشورها است.

وی تاکید کرد: هرگونه دخالت کشورها در امور داخلی کشوری دیگر، از نظر حقوق بین الملل جرم است و قابل توجیه نیست چه از لحاظ سازماندهی شده و چه به صورت انفرادی.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریک مردم از طریق عناصر دیپلماتیک در کشورها جرم قلمداد می شود، بیان کرد: در صورتی که مداخلات عناصر دیپلماتیک در کشوری اثبات شود، حتما باید با این افراد برخورد لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورها سرزمینشان در اختیار افراد متواری و مجرم و تروریست است، به مانند گروهک منافقین که در کشور فرانسه مستقر هستند.

وی با اشاره به دروغ پراکنی شبکه هایی همچون «وی. او. ای» و «ایران اینترنشنال» بیان کرد: این شبکه ها هم با حمایت های مالی کشورهایی همچون عربستان تعمدا به خبرسازی علیه ایران دست می زنند و مردم را تحریک می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران رسما پیرو دخالت های کشورهای بیگانه به مراکز حقوق و بین المللی دنیا شکایتی داشته باشد،حتما به این امور رسیدگی می شود. چراکه دخالت در امور کشورها اعمال مجرمانه است و اقدامی خلاف حقوق بین الملل محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم اخیر کانادا علیه سپاه پاسداران ،گفت: تا زمانی که ما به سمت قله پیشرفت های خودمان در حرکت هستیم، دشمنی دشمنان ما ادامه دارد. زمانی دشمن از دشمنی و کینه توزی خود دست برمی دارد که به ان قله نرسیم.

دشمن از پیشرفت و توسعه ما در هراس است/دخالت در امورکشورها از منظر حقوق بین الملل جرم است

وی با بیان اینکه ما در حال رسیدن به قله پیشرفت و توسعه هستیم بیان کرد: دشمنان نمی خواهند که ایران به قله پیشرفت و توسعه دست پیدا کند و تا زمانی که ما قدرت را در همه ابعاد پیش می بریم دشمن با این موارد مخالفت خواهد کرد و انها می خواهند که کشور ما سر گرم این مسائل داخلی و اغتشاشات و نا امنی باشد و از کار بزرگ باز بمانیم.