شرکت‌کنندگان در اجلاس اوآنا از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ( اوآنا ) به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از دوم آبان در تهران آغاز شده است و شرکت کنندگان در این اجلاس تاکنون دیدارهایی را با وزیر امور خارجه و رییس جمهور داشته‌اند.

در ادامه برنامه های هیات های رسانه ای در تهران، تعدادی از روسا، مدیران و سردبیران ارشد ۳۵ کشور جهان که برای شرکت در هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در ایران حضور دارند، از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند.

در جریان این بازدید، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی به بیان آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور و لزوم استفاده از فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و تاثیر آن در اقتصاد ملی پرداخت.

در این برنامه مدیر کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران به شرح فعالیت‌های این سازمان در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه پرداخت و همچنین دکتر محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی هسته‌ای و نظارت راهبردی و دکتر سید امیرحسین فقهی، رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به شرح اقدامات و دستاوردهای جدید در حوزه فناوری‌های هسته‌ای پرداختند.

شرکت‌کنندگان در اجلاس اوآنا از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند

در حاشیه این برنامه، اعضای سازمان اوآنا از آزمایشگاه‌های تولید رادیو دارو و سنجشگرهای هسته‌ای و راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده (تهران) در سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دوشنبه با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار خواهد شد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. ایرنا در این اجلاسیه به مدت ۳ سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) تاسیس شد.