باشگاه احزاب اصولگرا تشکیل می‌شود

به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با فارس در واکنش به اظهارات دبیرکل سابق خانه احزاب مبنی بر قانونی بودن فعالیت خانه احزاب اظهار داشت: خانه احزاب مبنای قانونی نداشته و در قانون فعلی احزاب به هیچ عنوان در این رابطه موضوعی بیان نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه افزود: در دوره اصلاحات تعدادی از احزاب چنین مجموعه‌ای را تشکیل دادند اما در شرایط کنونی و تأکید وزارت کشور چیزی با نام خانه احزاب وجود خارجی ندارد.

وی درباره اظهارات عباس‌زاده مشکینی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر اینکه به دلیل تمدید نشدن پروانه فعالیت خانه احزاب بدون متولی باقی مانده است، افزود: ما پیشنهاد تشکیل باشگاه احزاب اصولگرا را مطرح کردیم و با نمایندگان مجلس هم رایزنی‌هایی شده است تا پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون احزاب که تقدیم مجلس هشتم شد، دوباره به جریان بیفتد و در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد که با این شرایط باشگاه احزاب اصولگرا را طبق قانون جدید می‌توان تشکیل داد.

ترقی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه احزاب اصولگرا جایگزین خانه احزاب خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خانه احزاب مبنای قانونی ندارد اساسا باشگاه احزاب اصولگرا جایگزینی برای خانه احزاب نخواهد بود و یک مجموعه جدید از احزاب شناسنامه دار است.