بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به اتمام رسید/پایان قراردادهای «کارمعین و حجمی»

حسن محمدیاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس گفت: بررسی جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی و به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این طرح مانع فعالیت واسطه گران در انعقاد قراردادهای شغلی انهم در قالب های مختلف خواهد شد.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس این طرح سر و شکلی تازه ای به قالب های استخدامی کارکنان داده خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این طرح قرادادها یا براساس رسمی و یا پیمانی خواهد بود، بیان کرد: پس از تصویب این طرح دیگر ما قراردادی با عناوینی چون کارمعین، حجمی و مسائلی از این دست نخواهیم داشت. همچنین این طرح باعث می شود تا شاهد ثبات و امنیت شغلی کارکنان باشیم.

حسن محمدیاری

محمدیاری تاکید کرد: بسیاری از گروه های شغلی که مشکلات در زمینه قراردادهای خود دارند با پیشنهادهایی که در صحن و کمیسیون مربوطه ارائه شده، در مسیر بهبود شرایط اقتصادی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به بار مالی این طرح و پذیرش ان از سوی دولت بیان کرد: ما در این طرح به گونه ای عمل کردیم که این طرح بار مالی برای دولت نداشته باشد چراکه دولت حقوق مذکور را پرداخت می کند و متاسفانه بخشی از ان به جیب واسطه گران واریز می شود.

گفت و گو از : میلاد پرتو اعلم