آمریکا همچنان متمرکز بر آشوب ها در ایران

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما نه دنبال دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای هستیم نه چنین درخواستی دادیم.

 

این مقام ارشد دولت بایدن در تداوم حمایت های آمریکا از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران اذعان کرد: در حال حاضر بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز نیستیم.

وی در عین حال مدعی شد اولویت کنونی ما پاسخگو کردن ایران نسبت به سرکوب معترضان بی گناه است.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهایش افزود که  پیام ما برای ایران واضح است و باید سرکوب اعتراض ها و ارسال سلاح به روسیه را متوقف کند.

کربی درباره دیدار جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا با اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی که در واشنگتن بسر می برد، گفت که بایدن به همتای اسرائیلی خود اطمینان داد که دولت او متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی اش افزود که بایدن با همتای اسرائیلی خود درباره تهدیدات ایران و عوامل آن گفت و گو کرد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که رئیس جمهور آمریکا همچنین در دیدار با همتای اسرائیلی خود بر راه حل دو کشوری  برای تحقق صلح پایدار تاکید کرد.

کربی در تداوم کارزار رسانه ای غرب علیه ایران، با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین مدعی شد ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه شورای امنیت است.

این مقام ارشد آمریکایی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد که نیروهای ایرانی در کریمه حضور دارند تا به روسیه کمک کنند.

ادعای کاخ سفید مبنی بر توصیه روسیه به ایران درباره ناآرامی ها

سخنگوی کاخ سفید نیز که همراه جان کربی عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران حضور داشت، ادعا کرد نگران این هستیم که مسکو با تکیه بر تجربه گسترده ای که در سرکوب تظاهرات دارد، به ایران برای مدیریت اعتراضات توصیه کند از بهترین شیوه بهره بگیرد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: شواهدی رویت کردیم مبنی بر اینکه روسیه شاید در حال در نظر گرفتن امکان آموزش نیروهای ایرانی برای سرکوب معترضان است.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد هر چه روسیه و ایران به هم نزدیک تر شوند انزوای آنها نیز بیشتر می شود.

 وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم رویکردها و سیاست های دوگانه دیپلماسی و تهدید واشنگتن و در حمایت از ناآرامی ها در ایران، تحریم های جدیدی را اعمال کرد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی تحریم هایی جدیدی را علیه برخی از مقام ها و نهادهای ایرانی به بهانه مشارکت در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت، اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد کرد تحریم های جدید، تعهد ایالات متحده به حمایت از مردم ایران و حق آنان برای تبادل آزادانه اطلاعات را نشان می دهد.

در  اقدام مشترک میان وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا همزمان با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی، دولت بایدن ۱۳ افراد و سه نهاد ایرانی را به بهانه حمایت از مردم ایران و در تداوم حمایت از آشوب ها تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه در تداوم دخالت در امور داخلی ایران نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض‌ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می‌کنند، چشمان خود را بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته‌اند.

آنها با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راه‌های سنتی را در این زمینه آزموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۱ مهرماه با بهره برداری از ناآرامی‌ها در ایران، با صدور بیانیه رسمی و اظهار نظر درباره امور داخلی کشورمان گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال ۱۳۸۸ نهاده بود.

آمریکا همچنان متمرکز بر آشوب ها در ایران

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با ادعای ابراز نگرانی از گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران ادعا کرد: ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین گفت که ایالات متحده مقام‌ها و نهادهای ایرانی، مانند پلیس امنیت اخلاقی را که به ادعای او مسئول اعمال خشونت و سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند و  هزینه‌های بیشتری را برای عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در اظهارنظرهای بعدی خود با حمایت از برهم زنندگان نظم عمومی پیش از این مدعی شد: شما نمی‌توانید جز احترام زیاد برای مردمی که در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند، قائل شوید.

بایدن همچنین ادعا کرد: باید اعتراف کنم از شجاعت مردم و زنانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، شگفت‌ زده شده ام.