میزان افزایش حق اولاد و حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت:براساس این قانون به حقوق کارمندان یک میلیون تومان بعلاوه 200 هزار تومان حق عائله مندی و به ازای هر اولاد 100 هزار تومان است و همچنین فوق العاده ویژه در این بخش مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت موضوع فوق العاده ویژه را در لایحه خود آورده بود، بیان کرد: میزان فوق العاده ویژه تا 35 درصد در نظر گرفته شده بود تا دولت بتواند به هر جایی که خواست اضافه کند.البته قانون هم می گوید میزان فوق العاده ویژه تا 50 درصد باشد.

حاجی بابایی ادامه داد:البته برخی ها فوق العاده ویژه تا 50 درصد را دریافت کرده اند و ما برای اینکه مشکلی در این بخش ایجاد نشود در واقع عین قانون را درج کرده ایم یعنی دولت تا 50 درصد می توان فوق العاده ویژه بدهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همچنین برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا 50 درصد فوق العاده ویژه بعلاوه بیست درصدی که ابتدای سال اضافه شده، در نظر گرفته خواهد شد؛ یعنی بیست درصد ابتدای سال در نظر گرفته شده و 30 درصد هم در حال حاضر به آن اضافه شده است که جمعا 50 درصد می شود.

وی تاکید کرد: هئیت علمی دانشگاه هاهم به دلیل اینکه 30 درصد در اسفندماه به انها اضافه شده و کاهش داده و برگردانده شده بود، مقداری نگرانی ایجاد کرده بود و نهایتا 15 درصد از آن هئیت علمی برگردانده شد.

حمیدرضا حاجی بابایی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین شاغلین ما یک میلیون،بعلاوه حق عائله مندی و حق اولاد دریافت می کنند. شاغلین مجرد نیز یک میلیون تومان با فوق العاده ویژه خواهند کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: میزان حقوق بازنشستگان هم 900 هزار تومان بعلاوه 5 درصد بعلاوه عائله مندی و حق اولاد خواهد بود.

وی تاکید کرد:این قانون از ابتدای مهر اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: این قانون برای کسانی که 38 درصد افزایش حقوق را دریافت نکردند، شمولیت خواهد داشت.