برنامه دشمن بیشتر از حجاب است

حشمت الله قنبری در مراسم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ در مسجد امام بازار تهران، اظهار کرد: آنچه در حرم احمد بن موسی(س) به وقوع پیوست یک فاجعه غیرانسانی و ددمنشانه از سوی جبهه ائتلافی نظام سلطه، ارتجاع منطقه و فریب خوردگان بود که منافقان زمینه سازی آن را انجام دادند. اگر زمینه سازی فتنه توسط دشمن ادامه یابد، این فاجعه آخرین اقدام دشمن نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) می فرماید به حرف کافران و منافقین اعتماد نکند. اگر مومنین هم نسبت به این گروه ها توجه نداشته باشند، در دام آنها گرفتار می شوند زیرا مطالبه کافران و منافقان از مومنین پایانی ندارد. اگر مومنین از خدا به کدخدا دل بستند، ارزش های آنها هم تنزل می کنند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با تاکید بر اینکه جهاد علیه کفر و نفاق باید همه جانبه باشد، تصریح کرد: بدنه جامعه باید خواست خدا را در عمل مسئولان و تلاش برای حل مشکلات را احساس کند در غیر این صورت دشمن، باطل را حق جلوه داده و جامعه را دچار تردید می کند. از سویی اگر فرهنگ غلط در اختیار جوانان قرار گرفت، دیگر نباید از رفتار آنها گله کرد. تربیت جامعه باید مدنظر خواص جامعه باشد. نباید بخاطر سیاست، ارزش های اخلاقی را زیر پا گذاشت. اگر این اقدام توسط خواص انجام شود، جامعه هم آن را تکرار می کند.

قنبری با تاکید بر اینکه تشخیص حق از باطل کار سختی نیست، گفت: فتنه دشمن با رجوع به افراد شناخته شده جامعه ایجاد می شود. در فتنه علیه امیرالمومنین کسانی شرکت داشتند که در حکومت های قبلی حضور داشتند و اولین افرادی بودند که با حکومت امام علی(ع) بیعت کرده بودند. همسر پیامبر را آوردند تا در دل مسلمانان تردید ایجاد کنند. هدف آنها این بود که علی(ع) نباشد.

وی در ادامه افزود: این ملت در سایه دین و مرجعیت شیعه ، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را طلب کرد و بازار تهران نقش مهمی در این راه داشت. انقلاب اسلامی ننگ تاریخی حکومت پهلوی را پاک کرد و طبیعی است وقتی قله نظام سلطه را هدف قرار داده و دنبال ایجاد حکومت اسلامی هستید، نظام سلطه با شما مقابله می کند.

برنامه دشمن بیشتر از حجاب است

وی با اشاره به اینکه حدود۴۰ روز است که کشور را مشغول کرده اند اما این وقایع برکات فراوانی هم دارد، گفت: این فتنه به هیچ جا نمی رسد، چون باطل نابودشدنی است. برخی افرادی که از سفره نظام خورده اند، رفتار فتنه‌انگیزی دارند که البته رفتار آنها افشا شد. شعار زن و زندگی دادند، اما در حرم شاهچراغ هم زن را کشتند و هم زندگی را پایان دادند. این افراد از سوی آمریکا و عربستان فریب خورده اند. این ها نماینده مردم نیستند، بلکه مردم ایران کسانی هستند که در خیابان آمده و مرگ بر آمریکا گفتند. ملت این افراد را اصلا به حساب نمی آورد. شهادت مایه فخر نیروهای امنیتی ماست. اینکه عامل انتظامی ما با دست خالی می رود و آنها هر جنایتی می کنند، نشانه نجابت نظام ماست. شهادت فخر و عزت ما و نیروی انتظامی مورد حمایت ملت است.

قنبری تاکید کرد: دشمن برنامه بیشتری از حجاب دارد. پس از فوت یک خانم، «حجاب اجباری» کلیدواژه برای دامن زدن به فتنه شد و به سراغ جوانان رفتند، ولی دشمن به هیچ جا نمی رسد. پزشکی قانونی گزارش داد که فوت آن خانم به دلیل ضرب و شتم نبوده است. دستگاه های انتظامی و قضایی هم به موضوع رسیدگی کرد، اما عده ای آرمان ها و ارزش های اسلامی را هدف قرار دادند و دستگاه قضایی باید با آنها محکم برخورد کند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام در پایان گفت: مجلس نشینان به فکر معیشت مردم باشند. تردیدها را برطرف کنند. دشمن علیه نظام برنامه ریزی کرده است. بخشی از رفتارهای فرهنگی هم مناسب نیست و باید اصلاح شود. انقلاب اسلامی را با این رفتارها نمی توان از بین برد. ایران از همیشه مقتدرتر است. امروز حق و باطل معلوم است و دستگاه های مسئول هرجا امنیت و آرامش مردم بهم خورد، با قاطعیت برخورد کنند.