شرط رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

حدود یک ماهی است که دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده اند. این اتفاق به دلیل اغتشاشات روزهای اخیر در کشور بوده و مقامات دلیل این کار را عدم رعایت قوانین کشور توسط این دو پلتفرم اعلام کرده اند.

سردار غلامرضا جلالی ، فرمانده پدافند غیرعامل در پاسخ به این سؤال که چه زمانی محدودیت واتساپ و اینستاگرام رفع می شود، گفت: این دو پلتفرم با مصوبه شورای امنیت کشور مسدود شدند و دلیل این کار هم همکاری این دو شبکه اجتماعى با دشمن در حوزه بی نظمی و به هم زدن امنیت کشور است.

وی افزود: تا زمانی که این دو پلتفرم تعهدات لازم را به کشور ما ندهند که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند و در چارچوب این قوانین فعالیت نکنند، این مصوبه قابل تداوم خواهد بود.

او گفت با توجه به اینکه شکلدهی و ساختاردهی افکار عمومی مردم بر این دست از زیرساخت ها مبتنی است، گفت: چون این دو پلتفرم، هیچ تعهدی را مبتنی بر قوانین ما انجام نمی دهند و همین پلتفرم در اروپا قانونمند هستند و تعهد می دهند، فکر می کنند کشور ما آزاد است و هر فعالیتی که بخواهند می توانند انجام دهند. بنابراین با توجه به اثر این پلتفرم ها، نگاه کلی ما این است که به محصولات داخلی خودمان توجه کنیم و اجازه ندهیم که این پلتفرم های خارجی مدیریت افکار عمومی ما را داشته باشند، امنیت ما را به هم بزنند، مردم را در مقابل هم قرار دهند و اغتشاشات در کشور راه بیندازند، که این موضوع از نظر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این موضوع برای کشور محرز شده است.

وی در پایان افزود: بنابراین نگاه ما این است ظرفیت افکار عمومی را در بستری داخلی کاملا تنظیم کنیم و خدمات کاملا دقیق و به موقع و با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم. در این مدت هم ظرفیت های شبکه های اجتماعی ما رشد بسیار خوبی داشه و انشاءالله با یک تقویت زیرساخت می توان خدمات بهتر و مناسبی ارائه داد.