مردم کردستان اجازه تعرض بیگانگان به امنیت کشور نمی‌دهند

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با گرامیداشت حوادث 13 آبان، اظهار کرد: یوم‌الله 13 آبان یادآور ایستادگی دانش‌آموزان در برابر ظلم و نماد استکبارستیزی ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هرگز حامی هیچ کشوری نبوده و تنها هدفش دست‌درازی و چپاول اموال کشورهای اسلامی است.

وی افزود: هر زمان آمریکا به کشوری اسلامی وارد شد تمام ثروت‌های آنها را چپاول کرد و رهاوردی بجز نابودی و ظلم و ستم برای مردم ان کشورها نداشته است.

وی گفت: ایمان، صبوری، ولایت‌مداری، وحدت و همدلی، حب وطن، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مولفه‌های اصلی در پیروزی ملت ایران در انقلاب و جنگ تحمیلی بود که این مولفه‌ها باید نقشه راه امروز مردم و مسئولان قرار گیرد.

ماموستا رستمی با اذعان به اینکه امروز نظام مقدس اسلامی از لحاظ توانایی نظامی، اقتصادی، منابع خدادادی، ظرفیت و استعداد، بصیرت و نیروی انسانی توانمند در ایران همتا ندارد، گفت: تنها نیاز امروز ما دلسوزی و تلاش و کار است و مسئولان باید قدر این ملت را بدانند مردمی که با وحدت و یکدلی مسیر پیروزی انقلاب و رشد آن را ممکن کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید مسیر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را فراهم سازند، گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و تامین مسکن و سرپناه برای نیازمندان باید اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: مردم ایران و خاصتا مردم کردستان هرگز دنبال ناامنی نیستند و خون‌هایی که در کشور ریخته می‌شود برای تک تک ما نگران‌کننده است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مردم معترض به مشکلات هستند و مسئولان باید با با فصل‌الخطاب قراردادن بیانات و دستورات رهبری مسیر رفع مشکلات را فراهم سازند.

وی اظهار کرد: امروز باید با همدلی بین مردم و مسئولان ایران قوی را به لحاظ امنیتی، اقتصادی، نظامی و غیره که الگوی جهانی باشد به جهان نشان دهیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امنیت خط قرمز مردم کردستان است، گفت: مردم این استان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس تجربه تلخ و سخت ناامنی را داشته و بدترین و سخت‌ترین شرایط را متحمل شده‌اند امروز برای حفظ امنیت به کسی اجازه تعدی و تعرض نمی‌دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: پیامبر اسلام با وحدت و برادری مردم را به سمت اسلام دعوت کرد و این دین الهی را در شرایطی که جهل در قدرت بود پایه‌گذاری و رشد داد.

وی ادامه داد: مشکلات با وحدت و همدلی حل می‌شود لذا نباید اجازه دهیم ناامنی مسیر توسعه را مختل کند.

امام جمعه سنندج گفت: باید با الگوگیری از آیات قرآن و حرکت براساس دستورات دین اسلام مشکلات را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم دشمنان از این فرصت به نفع خود و به ضرر ما استفاده کنند.

وی خطاب به مسئولان عنوان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه و آبادانی امری ضروری است و این مهم در کنار اشتغالزایی برای جوانان مانع هدر رفت سرمایه‌های جوان می‌شود.